Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1. Ja, dette burde være ok. Men, jeg har kanskje dårlig sirkulasjon inne i selve boksen for jeg merker at det er noe kaldere de siste 20-15cm i boksen (kanskje ned mot 18 grader), er det mulig at det er vanskeligere for å røttene å ta opp næring i lavere temperaturer?
Pga størrelsen på pottene er det mye mindre sirkulasjon helt nede.
2. Dette tenkte jeg faktisk på rett etter jeg pottet om så jeg vil nok legge noen lag med teip.
3. Termometeret viser 22 grader midt i boksen og luftfuktigheten ligger på ca 55% gjennom hele døgnet.
Jeg skal legge inn sensorer i topp og bunn av boksen for mer nøyaktig måling.
Vis hele sitatet...
18 grader burde ikke være et problem, men det skulle sikkert gjerne vært bortimot 21-24. Men teoretisk sett burde ikke planten slite før du nærmer det 10 grader. Om du har riktig temperatur i potta, skal resten av rommet kunne svinge mye uten problem. En liten vifte er alt som skal til. sånne små blåsevifter funker gull, ikke sett den rett mot plantene, men gjerne sånn at plantene får en fin liten bris..

Bruk litt ducktape på bøttene så holder det i massevis

22 grader er fint det, om du kjøper en liten vifte så slipper du tenke på temp i bunn og topp 55% fukt er litt lavt for så små planter, men langt fra kritisk, så tror ikke problemet ligger der. Jeg tenker at det kan være lurt å forsikre deg om at det er frisk og god luft der inne å bare følge med, litt nekroser og krølling av noen bladtupper er ingen krise