View Single Post
Mitt to tusende innlegg Fint at det kan være i hjelpsomhetens ånd og håper noen får noe godt ut av dette!

For å skyte inn noe kort - det som gjør Subutex til et helvete å gå av er at abstinensene varer lenge. De blir sakte verre, jævlig platå og så veldig sakte bedre.
Som bonus er det ikke mulig å jobbe eller gjøre normale ting så lenge man har abstinenser som store pupiller, masse svette, umulig å sove etc.

For å komme seg av uten å fucke opp forholdet til arbeidsplass og mennesker man ikke vil skal vite at man bruker Sub må man trappe ned eller forsvinne mistenkelig lenge.

Kan legge til at jeg personlig har kuttet Subutex mer enn én gang på egen hånd. Fikk litt hjelp av DPS første gang, men avsluttet siden de var så jævlig på overvåkning mtp. urinprøver og samtaler.
Synes det var enklere å gjøre det solo, i mitt eget tempo uten noen overordnet meg (f.eks DPS) som jeg må møte forventningene til.

Prøv å ta til fast tid hver dag, eller dele dagsdosen i to og ta hver morgen og kveld. Fortsatt fast tid. Rutiner!

Da jeg kom meg langt ned i dose (under 1mg) gjorde jeg det ved å dele 8mg Subber i ørsmå korn. Var jeg heldig fikk jeg ordnet 2mg som er lettere når man skal ned i under 0,5mg.
Brukte dosett for å sørge for at jeg holdt meg til riktige doser også.

Sørg for å ha nok Sub til å trappe ned hele veien så du ikke trenger å oppsøke rusmiljøet!

Delte en 8er i 16 og fordelte de i rommene på dosettet.
Tok ikke ekstra dersom jeg kjente sug. Sjelden hvertfall, men det bør man unngå. Ender bare med dårlig samvittighet i et døgn fordi man har "sprukket".
Det er mulig Og faktisk ikke så alt for ille dersom man er motivert, trener og tenker positivt.

På nettsiden jeg har lenket til kan man føre inn dosen sin og så får du en basic, men forholdsvis langvarig nedtrappingsplan å følge.
Bla litt ned på siden.

http://www.helpmegetoffdrugs.com/taper_table

------

For eksempelets skyld oppga jeg en daglig dose på 2mg, og dette ble foreslått som nedtrapping.

37 Day Taper - Requiring Total of 28 mgs.**
Day Dose ✓
1 1.50mgs.
2 1.50mgs.
3 1.50mgs.
4 1.50mgs.
5 1.50mgs.
6 1.50mgs.
7 1.50mgs.
8 1.00mgs.
9 1.00mgs.
10 1.00mgs.
11 1.00mgs.
12 1.00mgs.
13 1.00mgs.
14 1.00mgs.
15 1.00mgs.
16 0.75mgs.
17 0.75mgs.
18 0.75mgs.
19 0.75mgs.
20 0.75mgs.
21 0.75mgs.
22 0.50mgs.
23 0.50mgs.
24 0.50mgs.
25 0.50mgs.
26 0.50mgs.
27 0.50mgs.
28 0.25mgs.
29 0.25mgs.
30 0.25mgs.
31 0.25mgs.
32 0.25mgs.
33 0.13mgs.
34 0.13mgs.
35 0.13mgs.
36 0.13mgs.

Har selv brukt 2mg og vil si at denne planen er realistisk om ikke bittelittegranne forhastet dersom man har stått på 2mg i godt over et års tid.

----

Med avsluttende doser som 0,13mg forstår man at det er en stor hjelp og fordel om man blir fulgt opp av lege som kan skrive ut Temgesic på 0,2mg og 0,4mg.
Prøv å knekke av et korn på 0,13mg på en 8mg Subutex liksom.
Det går, men er pes.

Hjelper gjerne mer om noen trenger

"Remember, the taper schedule is not etched in stone. Individuals will respond differently to the same taper schedule. It is meant as a rough guide which must be tailored to match an individual's body and circumstance. The main concept is to pace taper rate with the individual's ability to adjust to each decrease. However it can be helpful to have a guide to loosely follow and to estimate about how long it will take and how much buprenorphine will be required."

Beklager mange edits, er perfeksjonist
Skulle skyte inn noe kjapt, men endte med et alt for omfattende innlegg.

TLDR: Du klarer å slutte på Subutex. Bruk en måned, eller to, eller tre. Hvis omstendighetene tillater det.
Du klarer det på egen hånd også om du vil, men da må du planlegge og være strukturert. Anbefaler å bruke dosett og formulere en skikkelig gameplan. Gjerne skriftlig.

TREN STYRKE! TREN KONDIS!
Svett masse, spis sunt og ha gode rutiner på søvn. 8 timer hver jævla natt.
Aksepter at du ikke lenger har Subutexen til å brette deg inn i et varmt og trygt lykketeppe lenger. Fra nå av blir det, i beste fall greit og i verste fall ganske ubehagelig til tider.
Sist endret av krystallkongen; 9. august 2022 kl. 21:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.