View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Først og fremst, her: http://www.helpmegetoffdrugs.net/error_page.html

Gullgruve av informasjon om avhengighet til spesielt Buprenorfin. Hvis det er riktig såklart.

Har du brukt sub i flere måneder eller mer vil jeg på det sterkeste råde deg til å dele med meg hva slags doser du har brukt daglig de siste f.eks 4 månedene.

Så skal jeg sende deg en nedtrappingsplan basert på nettsiden jeg brukte
som gir råd ifht. Buprenorfinnedtrapping.
Veldig detaljert informasjonsside som presist beskriver hvordan blodkonsentrasjon ser ut over tid (måneder) både når man kjører cold turkey og sakte nedtrapping.

http://www.helpmegetoffdrugs.net/_images/receptor.png

Står du på 2 milligram vil 40% av opioidreseptorene dine være okkupert av Buprenorfin. Det er nesten halvparten. Da er det selvsagt at cold turkey vil være jævlig kjipt. Man sprekker.


Her har du også illustrasjon av hjerneaktivitet (ledige vs stimulerte reseptorer) på forskjellige doseringer.

http://www.helpmegetoffdrugs.net/_images/PETscan.jpg

Se hjernescannene mellom 16, 2 og 0 mg!
Jeg tolker det som at grønt, gult og rødt indikerer ledige reseptorer, som vil si at man på 2mg versus 0mg har ganske mange "opioidreseptorer" som er aktive/stimulert av Buprenorfinen sine effekter basert på mindre grønt, gult og spesielt rødt på bildene av MRI-scannen der pasienten står på 2mg.
Færre ledige reseptorer. Altså, du er mer påvirket. Og hekta.
Noen som vet om jeg tolker riktig?

La hjernen din få litt tid til å tilpasse seg en stor endring er det jeg prøver å si

Det har hjulpet meg å kutte sub flere ganger.

Man får helt ny og verdifull innsikt i hvor viktig det er, FYSISK, å ta det sakte og rolig med nedtrapping på dette stoffet.

Sub er en veldig trygg medisin, men avhengighetspotensialet er enormt så når man skal av trenger man måneder med støtte av helsevesenet, spør du meg. Men de handler ofte feil og krisemaksimerer.

Er man hekta på under 8mg Sub kan en fastlege få deg av på 2-4-6mnd alt ettersom. Man trenger ikke ende opp i LAR liksom.
Vis hele sitatet...
Jøss, tusen takk for at du er villig til å bruke tiden din på å hjelpe andre. Vi trenger flere som deg her i verden!

Jeg har brukt Subutex i cirka 2 år. I det første innlegget mitt skrev jeg at jeg hadde brukt i 5 måneder og 25 dager. Men det var egentlig 5 måneder og 25 dager siden jeg var uten Subutex sist. Da var jeg uten i 8 dager. Etter det har jeg i gjennomsnitt tatt 3-4 mg hver dag frem til for cirka 6 måneder siden. Da økte jeg dosen til cirka 5mg. Deretter økte jeg dosen igjen iløpet av de neste månedene, tok 8mg på slutten. De siste dagene før jeg dro på avrusning tok jeg 12mg, bare for å bli kvitt Subutexen til jeg kom hjem igjen.
På avrusning ble jeg satt på nedtrapping på 8mg hver dag i en uke, deretter gradvis nedtrapping. Tror det gikk fra 8mg i en uke, 6 mg neste uke, 4 mg neste uke, så 3 mg og til slutt 2 mg. Deretter ble det gradvis trapped ned med Temgesic til jeg var på 1,2mg.
Den dosen sto jeg som sagt på da jeg kom hjem også. Men da det ble så mye styr med at det skulle tas under oppsyn hver dag så gadd jeg bare ikke mer...Kjøpte selv og prøvde å trappe ned på egen hånd, fulgte skjeamet fra rehab så langt det lot seg gjøre. Har vært uten Subutex i 11 dager nå, med unntak fra den ene gangen fra noen dager sisden. Føler meg helt jævlig.
Det var i stort sett alt jeg hadde å skrive...Har levert penger for Subutex idag, får dopet imorgen. 2stk 8mg tabletter. Faen, så dum jeg føler meg nå.
Men jeg har det heller jævlig med Subutex enn enda jævligere uten...Sånn er logikken min ihvertfall.
Men skal uansett prøve og ikke la det gå helt over styr sånn som sist. Skal prøve og kun ta 1 dose hver dag, og heller ikke så mye.