View Single Post
Sitat av tøydokke Vis innlegg
Jeg er veldig takknemlig for de svarene jeg har fått av dere alle! Dere har pekt på viktige ting som jeg har reflektert over i forhold til om å ta kontakt eller ikke. Dette er en vanskelig avgjørelse, det finnes ingen fasit. For meg vil poenget være å la han få vite at jeg skammer meg, at jeg angrer og at jeg vil han vel. Noe tilgivelse er ikke noe jeg forventer, det er jeg ikke verdt.. Dette er kanskje litt teit, men det slo meg: kan jeg gi han penger, som erstatning? Evt hvor mye? 50 000? Ingen penger i verden kan gjøre opp for skaden der et barn er krenket i sin verdighet, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre utenom å si unnskyld..
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke du skal gi penger, det kan fort oppleves som at du forsøker å kjøpe deg bedre samvittighet, da er det bedre om du sender et brev slik du først hadde tenkt.
Det jeg derimot synes du burde forsøke på, er å tilgi deg selv.
Ikke ved å late som at det du gjorde ikke var dumt, men forsøke å legge det bak deg, som noe du har gjort, det var dumt og du angrer, men det er ikke så mye du kan gjøre med det nå, bortsett fra eventuelt å strekke ut en hånd til "Harald".
Dersom han ikke ønsker å ha kontakt med deg, godta det og lev livet ditt videre, med viten om at du i det minste har gjort et forsøk på å skvære opp med Harald.
Sist endret av Veggen; 9. november 2014 kl. 21:48.