Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Sitat av dynamite
Slike bananer er da vitterlig ikke lagd av gud, men klonet og manipulert i alle retninger for å oppnå farge, konsistens, søtningsnivå og form. Tenk å sitte der og ta så feil.
Vis hele sitatet...
Elsker den videoen du linket til. Første gang jeg så den fikk den meg til å formulere noe jeg kaller "Det omvendte bananargumentet": Videoen demonstrerer at kristne alltid vil forstå det de ser i kontekst av kristendommen, og aldri prøver å søke alternative forklaringer til fenomener de ser i naturen.

Det er selvfølgelig ingen nyhet, men den videoen demonstrerer det mer enn annet, og viser også hvordan slikt kan brukes til å lure naive, underutdannede mennesker.

Stakkars (fanatiske) kristne, hvis deres Gud virkelig hadde eksistert føler jeg synd på dem. Gud må virkelig være skuffet over at de ikke klarer å sette pris på hvor fantastisk universet han har skapt er. Du har ikke virkelig satt pris på hvor utrolig fascinerende livet er før du har prøvd å sette deg inn i hvordan celler, gener, hjernen, stjerner og alt det andre vi ser rundt oss virkelig fungerer.
Sist endret av Skyfex; 14. desember 2007 kl. 22:56.