View Single Post
Jeg kaster meg på her!! Hope you don't mind!

"Hei, herr politimann.
Ja takk, jeg tar gjerne en kopp kaffe. Ja, jeg forstår innholdet på det papiret du vifter med, angående strafferabatt. Jeg ønsker ikke å avgi forklaring i denne saken.
Hvorfor? Nei, jeg vil ikke fordi jeg har ikke gjort noe galt og synes dette er ekkelt.

Det greiene dere beslagla var noe jeg fant på gata. Jeg kan vise deg hvor det lå.
Tror du ikkke på meg? Å, nei. Det var leit. Jeg kjenner ingen som driver med narkotika. Jeg har ikke noe forhold til narkotika, og har aldri tatt narkotika.
Åh, det ble påvist narkotika i blodet mitt på den prøven? Jeg var på en fest kvelden før, det må ha vært noen som har hatt noe i drinken min. Jeg ble plutselig så fort full og husker ingenting. Jeg husker ikke hvem som var der, engang! Og jeg husker heller ikke hvem det var som røyka den der rare, lange rullingsen.

Hvorfor jeg var på en fest der det var narkotika? Jeg visste ikke at det var narkotika der. Jeg synes dette er ubehagelig, og ønsker å avslutte avhøret.
Ja, jeg er helt sikker, og bare fordi jeg ser ung, uerfaren og dum ut, så trenger du ikke å bruke hele læreboka om avhørsteknikk på meg. Ikke for å være frekk, altså! Du virker som en veldig hyggelig politibetjent.
Men nå ønsker jeg altså å dra hjem, kan jeg få skrive under papirene og reise? Takk skal du ha. Ha en strålende dag, herr politibetjent! Og takk for innsatsen dere gjør for å holde samfunnet vårt trygt - og takk for kaffen! Ha det bra!"



Dette er helt seriøst. Men TS, du virker veeeeeldig uerfaren på det greiene her. Ikke frekt ment, alle har vært der. Men du har krav på å få ha med deg advokat uansett, både i avhør, rettslig avhør og så vidt jeg vet alle møter med politi og rettsvesen. Benytt deg av denne retten! Det kommer til å berge deg. Du er for uviten ennå til å vite hva du skal gjøre, så i fremtiden, for din egen del, svi av et par lapper og ha med deg advokat.
Du er veldig usikker og er nok et lett bytte for en rutinert politimann som er flink i avhørsteknikk. Du kommer til å bukke under. Ta med advokat. Dersom du plutselig blir taua inn også, det, så lar du deg IKKE AVHØRE UTEN ADVOKAT!
Okei?
Lykke til mann, dette går bra. Og husk, i rusmiljøet er det generell enighet om at alle tystere uansett fortjener å dø. Tygg litt på den.
Det er nemlig mye skumlere enn du aner... Hvis du får bare juling, så er du heldig.

U C?