View Single Post
Sitat av KaiN Vis innlegg
Du spøker nå? Hvordan i alle verden bruker du penger, om 16.000,- i mnd ikke holder?

Vet du hva, skyt meg før min trigger går helt av

Mitt regnestykke i utgifter:
- 3000,- i hus utgifter
- 489,- mobil
- 600,- Internet
- 574,- forsikringer
= Ca 5000,- hver mnd

Hvordan bruker folk penger når 16.000 ikke holder?
Vis hele sitatet...

Det holder helt greit, men viss dette er en permanent løsning for meg kommer jeg til å slite som pensjonist, prøver derfor og spare meg opp til å leve greit når/viss den tid kommer.

du er heldig med 3000 i hus utgifter, men faen 489 mobil?
Sitter på 129 jeg

Sitat av Who? Vis innlegg
Hvorfor det?
Har man psykiske lidelser er det naturlig at man også sitter mye for seg selv, noe som igjen øker sjansene for at man velger å begynne med rusmidler for å få tiden å gå, og da er nikotin gjerne noe av det første man begynner med.
Jeg sier ikke at det er en selvfølge at man begynner å røyke eller snuse, men det er rimelig å anta når man sliter psykisk.
Jeg både røyker og sliter psykisk selv, og en stor grunn til dette er fordi jeg ofte befinner meg i situasjoner der det å røyke er det eneste jeg har å se fram til.

Forøvrig: http://illvit.no/mennesket/psykisk-syke-royker-mye
Denne sier ingenting om hvordan det er i Norge, men det er rimelig å anta at statistikken også sier litt om hvordan det er her til lands.
Vis hele sitatet...

Hehe jeg røyker faktisk ja..
Tidligere rusmisbruker, slutte med det illegale. Røyking tviholder jeg på for nå.. Men må nok ta meg sammen på den ettervært, tobakk prisen øker så sykt fort!

Sitat av dggr Vis innlegg
Regner med du har sjekket om du kan få bostøtte ?
Synes ikke det er lurt å bruke tid på spørreundersøkelser selv om det gir noen hundrelapper ekstra så er det meningsløst, du blir ikke noe smartere av det. Ville tro du fort sparer samme beløp på å bruke tiden til å finne gode mattilbud og lage mat selv. Lager du mat selv kan jo det også være en åpning for litt sosial omgang med andre ved å invitere familie / venner på en måltid av og til.
Vis hele sitatet...

Tja helt enig i at det ikke er verdt tiden for den vanlige mannen i gaten...
Men jeg har alt for mye tid til overs og da tenker jeg det er bedre en ikke noe.
Sparer allerede veldig bra, og er heldig med en kokk som kjæreste

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan ser det helhetlige budsjettet ditt ut nå TS? Hva bruker du på husleie/strøm/mobil? Om du sier ifra om dette kan vi nok gi deg litt bedre råd

Min personlige anbefaling er definitivt å begynne med mealprepping. Om du liker å lage mat er det ganske greit å gjøre. Ta deg en søndag og lag opp en god porsjon med mat. Anbefaler definitivt reddit.com/r/mealprepsunday
Vis hele sitatet...


PDD

husleie/strøm/internet/tv: 3325
Tlf: 129
Mat/røyk/interiør: 3400
Sitter med et greit overskudd men jeg prøver nå og ordne meg en lån og sitter da med utgifter på CA 12k i mnd

Også har jeg så jævli lyst på en hund, derfor kommer jeg til og ha godt av litt ekstra cash når den tid kommer

Sitat av ImnotEmo. Vis innlegg
Det er ikke til unmgå at det blir drittslenging når det kommer til st man mottar trygd fra NAV.

Sparsechima er en nisse, så enlelt er det.

Peiser ut med sure oppgulp uten at du har den fjerneste aning om hva trådstsrter sliter med. Er du/dere klar over hva man må gå gjenmom hos NAV før uføretrygd i det hele tatt blir vurdert?

Forklar meg gjerne Er selv ufør. Sleng gjernen litt dritt til meg i samme slengen
Vis hele sitatet...
Husker jeg la det ut på en reddit side, og da var det 1000x værre :P

Gikk i behandling + jobb prøving i 6 år og prøvde medisiner fra A-Å mens jeg stadig ble verre, spesialisten jeg gikk til på slutten avslutta det og fortalte meg bare at mitt livsmål måtte bli og holde ut til jeg dævva, jævla kjett
Sist endret av Cocajumba; 22. februar 2018 kl. 22:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.