View Single Post
Sitat av SparseChimera Vis innlegg
Jeg vet veldig godt hva det vil si å slite psykisk. Forskjellen er at jeg faktisk tok et oppgjør med meg selv, og fikk hjelp. Når man sliter psykisk er det verste man kan gjøre å sitte hjemme hele dagen for seg selv med tankene sine. Man må få behandling, også må man ha noe annet å tenke på. Det er bare piss at man ikke kan jobbe når man sliter psykisk. Kanskje ikke på butikken eller med kunder, men finnes en god del man kan gjøre...

Min intensjon er ikke å dytte noen ned, men av og til så trenger man en reality check, som jeg også selv en gang i livet trengte.
Vis hele sitatet...
Nå er det ingenting i posten til trådstarter som tilsier at h*n ikke er i en eller annen form for behandling.
Jeg er stort sett enig i at det verste man kan gjøre ved psykisk sykdom er å sitte hjemme. Men så sier trådstarter ingenting om hva disse psykiske problemene omhandler. Dette kan være alt fra Angst til en svært alvorlig form for Schizofreni.

Jobbmulighetene avhenger av diagnosen(e) og dens alvorlighetsgrad. Det er ikke mange jobber du får (om noen i det hele tatt) dersom du har både en sterk form for Sosial Angst og Psykose, og i tillegg ikke har en ordentlig utdannelse. Iallefall ikke noe man kan leve spesielt bra på uten noen form for NAV-støtte.
Sist endret av Who?; 22. februar 2018 kl. 09:57.