View Single Post
Apeloff: det jeg sier nå er bare velmente ord fra meg til deg

For meg virker du som en meget oppegående og tilsynelatende 16 åring som skriver på en moden og god måte. Du skriver på en måte hvor du stiller deg åpen til andres tolking av ditt rus(mis)bruk, og på en måte hvor du fremstiller deg selv som litt usikker på hva du egentlig holder på med. Og for all del; det er helt fair. Men det som skjer når noen kritiserer det og forteller deg noe du i utgangspunktet ikke ville høre, så skifter du fullstendig standpunkt. Da går du rett i forsvarsposisjon og tilbakeviser det den eventuelle personen har sagt til deg. Dette er også helt fair.

Men jeg ser på dette som en dårlig kombinasjon. Enten så må du stille deg fullstendig åpen til hva du holder på med, eller så må du si at "sånn er det, og sånn skal det være". Ikke "lat" som om du er usikker, for så å føle deg tvunget til å forsvare bruken din. Dette ser jeg også i posten din om psykadelika. Du skriver som sagt på en veldig moden måte, og alt det du skriver er vinklet slik at du skal få et positivt svar. Du stiller de spørsmålene du VET man må stille seg før man prøver psykadelika, og du svarer selv med de svarene du VET må brukes for at bruk av psykadelika skal kunne forsvares.

Det jeg får ut av dette er at du innerst inne vet selv at det du holder på med ikke er helt bra for deg selv. Du søker bekreftelse på at alt er 100% OK, selv om du innerst inne vet at det ikke er helt OK. Eller tar jeg fullstendig feil nå? Det er mulig at jeg er helt på villspor, men det er ihvertfall dette jeg tenker når jeg leser aktuelle poster fra deg.

Og om jeg i så tilfelle har rett, så er ikke det nødvendigvis negativt ment. Jeg sier ikke at du bør slutte med rusbruken din. Men jeg anbefaller deg å ta et personlig valg; vil du vente eller vil du faktisk bare kjøre på allerede nå? Det er kun en person som kan vite hvilket av de to valgene som er det riktige, og det er naturligvis deg. Det eneste vi kan fortelle deg er at du bør ta dette valget på egenhånd, og ikke søke godtgjørelse og bekreftelse på rusmiddelforumet på nFF.

Avslutningsvis må jeg bare beklage hvis du (eller noen andre) følte at denne posten var ufin eller unødvendig på noen måte. Posten er jo veldig personlig vinklet, og om du misliker det så beklager jeg.

Fred.