Tråd: Scooterboy
View Single Post
Hegel<3's Avatar
Trådstarter
11
Om du har bil-lappen, kjøp en 125cc i en av landene som er nevnt.
Vis hele sitatet...
Noen Idé om dette går i land utenfor EU? prøver å finne ut av hva jeg kan kjøre rundt omkring i verden, men sliter litt med å finne noen kilder. Om det er sånn at jeg kan kjøre en større sykkel med bil sertifikatet mitt i utlandet hadde jo det vært genialt. Da haiker jeg bare til Polen og fikser meg en lettsykkel der.
Vil helst unngå å bryte loven om det kan unngås, er så kjedelig/ubehagelig å måtte gi bestikkelser støtt og stadig eller i verste fall bli fratatt sykkelen. Skal innrømme jeg hadde følt meg en god del tryggere på noe som ihvertfall kunne holde fartsgrensa da.

Om jeg ikke klarer å finne noe informasjon om dette tenker jeg det beste vil være å enten kjøpe en scooter her i Norge til rundt 10K asap og bare se hvordan det går eller å prøve meg med en god gammel trådsykkel.

Ser flere av dere gir meg tips om å ikke starte turen i Norge, men fly et sted å ta det derifra. Ser absolutt poenget, men litt av det jeg ønsker med dette er å starte selve turen ved min egen utgangsdør. Men som dere ser over er det ikke noe must å ha kjøretøy med en gang, vil helst ikke drøye det noe særlig lenger enn til Polen før jeg skaffer meg noe da.

Har dårlig tid til å finne ut av disse tingene nå så må vell bare ta en beslutning. Tenker siste frist for avreise må bli midten av august da vinteren plutselig kommer. Dessuten vil jeg helst kunne det grunnleggende når det kommer til vedlikehold av fremkomstmiddelet jeg ender opp med. Skal sette meg ned med visumsøking imorgen, mange av landene jeg må være ute i litt god tid med tanke på dette ser jeg.

Tusen takk til dere som har engasjert dere i tråden setter pris på alt av svar!
Sist endret av Hegel<3; 22. juli 2019 kl. 23:20.