View Single Post
Sitat av knert1 Vis innlegg
Er så enig i mye av det du sier her equimanthorn.

Min tankegang har vært litt slapp og muligens kynisk. Har bare tenkt at det er en haug med folk som kommer til å grine hysterisk i et halvt år og lage masse drama, for ikke å snakke om helvette det blir når alle skal ta igjen det tapte.

Nå har det gått ganske mye lenger tid enn forventet. Har byttet jobb oppi dette, og det er ikke så lett å bli kjent med nye når alt er stengt og alle flyr med masker. Terskelen for å invitere en ukjent på fest er vel blitt litt høyere også regner jeg med.

Hadde en periode etter litt mye tjo og hei, ei forvirra dame med PTSD og relativt tunge miljøer som enkelte ville kalt det da jeg egentlig skulle vært på høyskolen... Etter dette brukte jeg flere år på å få innpass i arbeidslivet og oppføre meg som folk igjen. Tok noen år ekstra PGA første faste ansettelsen var en fucka blanding av et tragisk narkomiljø og en arbeidsplass. Han ene der sovna omtrent inn i morfin rus på trucken der, men det var bare barnemat i forhold til trusler om vold osv, og polakker som måtte stoppes fra å gå løs på hverandre med brekkjern i full amfetamin rus. Trodde ikke slike steder eksisterte, men nok om det. Har utbrodert greit om dette i en tidligere tråd.

Poenget er at jeg begynner å føle på det ganske bra selv nå... Etter å ha brukt lang tid på å stabilisere livet må jeg få på plass det lille ekstra sånn sosialt, og kanskje møte noen i nærmiljøet. Før var det en del tragiske ting i livet, men det var i hvert fall folk rundt meg, riktig nok, ikke alle ville meg godt hele tiden, men dette her å bo ute i gokkefaen, jobbe på gubb1 med kubb1 og aldri gjøre noe sosialt lenger, værken på jobb eller i fritiden, det er stusselige greier altså...

Venner som enten er redd corona eller er så jævlig fornøyd med situasjonen fordi drømmen om full isolasjon går i oppfyllelse samtidig som muligheten for å møte nye snevres inn...

Begynner å bli alt for mange år siden jeg har gitt/fått en klem. Enkle ting som jeg trodde jeg skulle få tatt igjen, også kom corona og toppa det. Uteliv var noe jeg dreiv med i 17-19 års alderen. visste om et sted hvor de åpna 17-18 og dørvakta aldri var der før 20. Bartender spurte aldri om leg heller

Er snart 27 nå... Tenkte jo å ta igjen en del, men i dette tempoet og med denne utviklingen blir jeg vel fast inventar på en eller annen pub etter jeg har bikka 50, hjelp...

Det er serriøst så typisk norsk, bare uten uteliv, at jeg nylig tok en tur til Oslo og risikerte denne sagnomsuste sykdommen bare for å oppleve noe litt annet, riktignok mest fra sidelinja bortsett fra et aldri så lite hasjkjøp eller 2. Var jo rein idioti, uten maske og full pakke. Men følelsen av å bare komme inn til byen jeg trodde jeg nesten ikke kunne fordra. Se og lukte litt flere kulturer enn vår egen. Det var til og med nesten aright å møte 4 kassebil-snut og uniformerte "svin" før jeg handla. Hadde ikke trodd jeg skulle bli en av de klossmajorene. Men føles uansett som om de tiltakene på en måte er nytteløse, for det vil jo ligge og ulme, og å "stenge hele Norge" er jo den latterligste løsningen jeg noen sinne har hørt.

Hvis noen vil fortelle meg hvilken forpulte idiot jeg er så er det helt ok. Jeg kan skjønne det. Vi har jo de som kan ha hjemmekontor og faktisk lever i full isolasjon. Men jeg syntes bare dette et stusselig nok. Skriv det opp som den ene tingen jeg unna meg midt i pandemien, så skal jeg hilse Jern-Erna når vi brenner i hælvette sammen.

Har nesten lyst til å lage et arrangement som heter "vi som driter i corona" men da stiller nok både purken og corona selv opp. Fælt å si men har nesten lyst til å ta risikoen og bli ferdig med sykdommen, men problemet er at vi blir aldri ferdige for det. Er selvsagt beleilig for enkelte stater og diktaturer rundtom å kunne drive med crowd controll, får bare håpe vi ikke blir for vandt med det.

Nok sutring og tilståelser fra meg nå. Hvis det er flere som føler seg isolert, og bare vil skrive, så send en PM, ikke tenk 2 ganger, jeg biter ikke i virkeligheten. Forsåvidt bare å sende PM om vi skal lage det arrangementet også. Nå begynner det virkelig å strupe seg for min del. Jeg veit, jeg har "dårlige holdninger" til smittevern. Men det går jo i det minste ann å game noe over nett om ikke annet, eller møtes ute.
Vis hele sitatet...


Jeg synes ikke du er en forpult idiot, kunne blitt høyreekstrem av mindre si! Neida, joda, neida.

Point being, fy faen så mye irrasjonell dritt jeg har lira av meg mutters alene i stua hver gang det har kommet en sak om nye restriksjoner, noen ganger roper jeg bare antivitenskapelig pjatt bare for å deale med det faktum at jeg er så jævlig frustrert over at det er sånn. Det er ikke noe jeg mener direkte, men jeg har ofte drømt om å samle en hel gjeng utenfor stortinget bare for å hoste hverandre i trynet for alle som vil se, sånn bare for å være en kuk, dog er det lang vei fra tanke til handling og å faktisk internalisere tankesettet, heldigvis så jeg er forhåpentligvis Home free, all den tid jeg _egentlig_ prøver å gjøre så godt jeg kan og forstår at det egentlig er seriøs business innerst inne.

Stemmer det, jeg husker den tråden fra i fjor, er ikke så mange dager siden jeg undra på om Knerten var mannen bak faktisk, så kanskje det er noe fancy telepatishit, neida det er det ikke, men siden man tross alt vart på den vitenskapelige greia. Høres jo helt Villt ut, som tatt rett ut fra noe Øystein Carlsen kunne ha skrevet, kan se for meg at det var en fargerik arbeidsplass (ikke nødvendigvis bare med positivt fortegn) for å si det forsiktig.

Det med å ende opp som en. gammal fyllik på en pub er en tanke som har streifa meg lenge før corona dessverre, han blinde sjørøveren med skjegg og buldrende og hes whiskystemme er en tittel jeg allerede har gjort litt method acting rundt kan man si men igjen, den positive siden min tenker at ting løser seg, all den tid jeg _egentlig_ har mestra avhengighet, jeg bare gir faen. Uansett, corona har vel bare sementert fylliken i oss alle så jeg tenker meg at det går seg til.

Må bare si det samme som Knerten hva gjelder å sende PM også, å prate med folk er bare hyggelig så hvis du føler deg kallet så er jeg like i nærheten!

Jaja, jeg trodde det var Fredag i dag så undte meg noen bjørungær til frokost. det slo meg plutselig at det var Torsdag, men Torsdag er jo Fredag bare hvis du vil nok at det skal være Fredag. Ja ja, i morra får jeg bønne, Weed og brus til påska forhåpentligvis så alle forknytte hjerter gleder seg umettelig og ustanselig!
Sist endret av equimanthorn; 25. mars 2021 kl. 14:33.