View Single Post
Trådstarter
36
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Resonnementet er det samme. Ingen sier at handlingen er den samme. Det er en kritisk forskjell.

Det finnes plenty av gode grunner til å tillate psykedelika, men religionsfrihet er ikke en av de. Skal vi tillate det under den begrunnelsen må vi også tillate andre ting under den begrunnelsen - ting vi kanskje ikke er like gira på. Derfor gjør vi heller ikke det.

Generelt sett er det best å være ærlig med slike ting. Ønsker du at visse narkotiske forbindelser skal være lovlige fordi du har lyst til å ruse deg på de, så ta den linja i debatten! De som prøver å vri seg rundt med at hasj kurerer kreft eller at LSD er en del av religionen deres undergraver bare sin egen sak. Man når neppe frem med noen av delene, men i førstnevnte fall bevares i alle fall integriteten for kommende debatter.
Vis hele sitatet...
Dette var ikke ment som en debatt fra min side, heller ett spørsmål. Ser kanskje at jeg har lagt det i feil tråd, men det var den jeg følte var riktigst i forhold til spørsmålet mitt. Jeg er så absolutt ikke religiøs, så jeg prøver ikke å å «forsvare» min rusbruk med dette, jeg var bare nysgjerrig. 😊