View Single Post
Kult å lese, kjenner meg igjen i mye. Ville bare skyte inn at opplevelse og effekt er veldig dose avhengig. Noen ganger kan det også ta lengre tid enn andre effektene begynner. Det er stor forskjell mellom 15 og 30mg 2CB, eller 120 og 200ug LSD.

Jeg opplever det som at man må være åpen for effekten, og at til å begynne med trenger kroppen og hodet å bli kjent med stoffet før man på en måte tillater full effekt. Selv får jeg større effekt på mindre doser psykedelika etter en god del erfaring med det. Lukker jeg øynene og legger meg ned, fokuserer på pusten og musikken, tømmer hodet for tanker, så når jeg helt andre nivåer enn om jeg sitter å ser på ting og venter på å se noe rart på et vis. Euforien blir også lettere tilgjengelig på et vis.

Hva gjelder den euforiske deilige følelsen du beskriver, så har jeg opplevd det i noe ulik grad på alle psykedelika jeg har prøvd. Men jeg foretrekker den oppnådd på psykedelika fremfor MDMA. Mekanismen er ulik, da MDMA på et vis tømmer hjernens glede hormoner ut i hjernen og øker konsentrasjonen for en stund. Da føler man seg gjerne utbrent og kanskje irritabel, frynsete eller lei. Dermed den kjente depresjonen og viktigheten av å ikke ta for mye og ofte.

Verdt å nevne hvor totalt ulike opplevelsene kan være fra gang til gang også, selv på de samme stoffene. Et sammensurium av utslagsgivende variabler som mindset/setting. 2CB er også kjent for endel mer body-load enn sopp/LSD, hvilket kan bety at det føles litt mer intenst på kroppen, mens andre psykedelikaer kan være mer intense i sinnet på et vis.