View Single Post
True phreak.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Rasjonelle argumentet for Guds eksistens er simpelthen det at alt som har en begynnelse, må være skapt, og alt som er skapt må han en skaper
Vis hele sitatet...
Klasseeksempelet på feilaktig logikk. Et rasjonelt spørsmål vil lyde sådan: "Hvorfor er vi her? Hvordan har verden blitt til?". Deretter vil man lete etter svar på spørsmålene.

Uansett, skaperens skaper - er typisk spørsmål. Hvis vi sier at skaperen (A) i seg selv har behov for en skaper (B), så er for det første ikke A noen guddom, dessuten, så kan det samme spørsmålet spørres om B, og da har vi C osv - dette fører i realiteten til en uendelig rekke, og slikt er umulig - for vi vet pga vår eksistens at hendelser før oss ikke kan være uendelige, men må være endelige og begrensede. sekvensen av hendelser før oss må derfor gå til en start, som startet dette hele - og denne tingen kan ikke være skapt, men må ha alltid vært der - dens eksistens er med andre ord ikke som våres, som er avhengig, men heller en eksistens som er nøvendig - nettopp på grunn av at vi eksisterer. Med andre ord, Gud MÅ eksistere, for uten Gud--- vel, det er ikke mulig at Gud ikke eksisterte.
Vis hele sitatet...
Gratulerer. Du har nettopp bevist at Gud er nødvendig for eksistensen, derfor eksisterer Gud. Eller ikke. Vent. Du har ikke bevist en dritt.

dog kan jeg motbevise meg selv også :

jeg motsier bare meg selv, når jeg først sier at evighet er umulig, for så å løse sekvensenes start med å innføre nettopp en ny evighet som årsak!

jeg burde kanskje lese litt om kvantefysikk. Det er en relativt ny gren av vitenskapen (men ikke nyere enn at Einstein var en av dens grunnleggere) som går på fysikken i de aller mest elementære delene av atomene, og det som er så spesielt med denne vitenskapens implikasjoner - er at den bryter med den tradisjonelle cause and effect-tankegangen. I kvantefysikk har man ingen cause and effect, man har kun spontane hendelser. Disse er målbare, og teorien om at lokale ukjente variabler er den skjulte årsaken, har i stor grad blitt avvist nå.

Konklusjonen er altså at nei, vi har ikke detaljene om skapelsen av Big Bang, men kvantefysikken beviser at Big Bang kunne oppstått spontant, uten noen årsak, uten noen skaper.
Med andre ord - eksisterer det ingen GUD
Vis hele sitatet...
O.K.



Beviset for Guds eksistens er det mange av.
Vis hele sitatet...
Kom med ett.

Gud er verken skapt av noen eller ei har Gud blitt avlet. Gud kan se oss mennesker, men det kan ikke vi mennesker. Påstanden din om at Gud ikke finnes, er at du ikke tror på det du ikke kan se.
Vis hele sitatet...
Har aldri sagt noe om at gud ikke finnes. Det er opp til deg å bevise guds eksistens.

Det er det samme som å si: Kan du se kjærlighet? Nei, det kan du ikke. Kan du se lufta? Nei, du kan ikke se lufta, der for finnes ikke lufta. Man må komme med logiske svar.
Vis hele sitatet...
Nei, det er strengt tatt ikke det samme. Man kan lett bevitne kjærlige handlinger. Guds nåde er ikke like lett å bevitne.



Siden du påstår at Gud ikke finnes. Hvordan puster du? Ved at hjertet pumper blod og du får oksygen i deg. Øyne til å se med, nese til å lukte med, munn til å snakke med, øre til å høre, armer til å ta på, bein til å gå med, hjerne til å tenke med. Hvis du ser for deg sola nå. Tror du solen ble skapt av seg selv med løse lufta? Hvordan tror du at sola holder seg stabil og skinner og gir oss mennesker D-vitamin? Islam er den første religionen i verden som snakker om renhet, og hvordan vi skal oppføre oss mot andre medmennesker. Tenk at du samler all kosmos i en liten boks, og med kosmos mener vi alt innenfor skapning, absolutt alt du kan tenke deg er kosmos, hvem har skapt det da? Et annet eksempel er skaper og virkning. Det finnes absolutt ikke noe virkning uten skapning, eks er stolen. Stolen er virkning men det må være en skaper som har skapt den stolen og det er snekker. Samme med hvem har skapt universet og alt som eksisterer som er virkning, jo det er skaperen av alle skapninger.

Det er mange eksempler egentlig og veldig fornuftige. Man må reflektere seg over ting. Ikke se alt det med at en Skaper ikke finnes, at du ikke kan tro på det fordi du ikke ser det. Tenk deg om grundig om uten den vitenskapen vi har i dag, hvem har da gitt oss all den muligheten til å tenke og utforske nye ting? Og hvis man sier at alt startet med Bigbang teorien, da spør jeg: Den eksplosjonen som startet, hvordan kunne den starte, og hva, hva er det som fikk det smelle til å smelle?Det er et bevis med hvorfor vi ikke kan se Gud, det er fordi hvor mye selve øye tåler, og det er beregninger som er formelle, akkurat som om vi skal lese noe i naturfag.

Vet du hvor stor kapasitet for syn et menneske har? Og hvor langt et menneske ser?

Skrevet av en muslim jeg kjenner
Vis hele sitatet...

Metafysisk pisspreik
Vis hele sitatet...
1: Jeg har aldri påstått at gud ikke finnes. Jeg sier at det er opp til deg å bevise at gud finnes. Lykke til!

2: Jeg er i stand til å puste fordi dyreartene som kom før meg nøt en evolusjonsmessig fordel av å kunne dra oksygen fra luft fremfor vann.

3: Hjertet pumper av samme grunn som jeg skrev over. Samme med alle de andre biologiske funksjonene som blir beskrevet.

4: Jorden ble dannet som følge av meget godt kjente fysiske lover, og vi har fantastisk flotte modeller som beskriver jordens fødsel og utvikling skremmende godt.

5: Nei, Islam er ikke den første religionen som snakker om renslighet, eller hvordan man skal forholde seg til sine medmennesker. Kristendommen snakket om det i det gamle testamentet.


Vet du hva? Jeg er lei. Jeg gidder ikke lenger argumentere mot det du sier.

Kom med et eneste konklusivt bevis som taler til fordel for en metafysisk guddommelig skapnings eksistens. ETT. Kom med ETT eneste jævla ett. Og da snakker jeg ikke om metafysisk filosofisk svada. Kom med ETT fysisk bevis.
Sist endret av Orph; 18. februar 2012 kl. 03:15.