View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Nei. Poenget er at det er et latterlig argument at du skal erstatte et lovbrudd med et annet for å vise noe som helst. De har begått lovbrudd, hvordan hvert parti velger å behandle dette får være deres sak. Det står i tillegg i partierts retningslinjer hvordan det skal behandles, så han var helt klar over konsekvensene. Samtlige i politiske verv vet at de er ektra utsatt om de skulle bli tatt i lovbrudd, så dette bør ikke overraske en sjel.

Når du bryter loven så må det straffes. Du vet, for å opprettholde hele rettsystemet og det derre der. Bare så det er sagt, så er jeg for legalisering, men du kan ikke bryte loven med vilje og så sutre/forvente å få medlidenhet. I hvert fall ikke i en slik sak.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var at det ikke burde ha noe å si om lovbruddet ble begått før eller etter at han ble valgt inn i bystyret.

Ellers er det ikke snakk om rettssystemet, har du ikke lest artikkelen? Straffereaksjon fra politiet vil han sikkert få uansett, dette gjelder hans "straff" fra partiet...

Jeg har aldri sagt at han ikke skal straffes for lovbruddet, men at en straffereaksjon ikke bør bli vurdert ut fra om han satt i bystyret på det aktuelle tidspunktet. I så fall burde det være før/etter at han ble medlem i partiet som fronter politikken...