View Single Post
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Jeg er ikke fra vestkanten, men blant Osloboere er det vanlig å kalle Hovseter for vestkantens østkant ettersom det er stedet med mest Ghetto-tilstander, på den måten at det er mye små-kriminelle og fiendtlige innvandrere der i mye større grad enn noe annet sted på vestkanten, og gjerne en del verre enn mange steder i øst. Venner og bekjente som gikk på ungdomsskolen der har veldig lite godt å si om både skolen og området rundt.

Og JA jeg har vært endel i Hovseterområdet selv, ikke noe særlig trivelig, spesielt ikke på kvelden.
Vis hele sitatet...
Jeg nå aldri hørt om det i hvertfall. Det er godt mulig at dine venner og bekjente syntes dette, men så skal det vel ikke mye til hvis man er vandt med å trave rundt eneboliger på 4-500 kvm. Ser man en blokk eller utenleding så er det plutselig "ghetto"..
mulig det ikke er spesielt trivelig, men er nok ikke så mye i forhold til østkantens "verste" områder- var det jeg ville frem til.

Sitat av GoreLord Vis innlegg
I Asker/Bærum området er det nok Borgen, Rykkin og Dønski som er værst. Er kun en veldig liten del av Heggedal der det bor mest utlendinger, ellers er Heggedal/Dikemark "Råner"-paradiset.
Vis hele sitatet...
Da er grønland, tøyen, kampen, jordal, helsfyr, sinsen, Torshov, manglerud, lambertseter, skullerud, bogerud, bøler, oppsal, tveita, haugerud, trosterud, lindeberg, lindrerud, ellingsrud, furuset, ammerud, romsås, stovner, vestli, rødtvedt, kallbakken, bjerke osv.osv- resten av hele østkanten i Oslo ghetto da. For der er det blokker og utenledninger.. ?