View Single Post
Jeg forstår ikke helt hvorfor folk skal klage på at folk har det fint? Å være i fengsel er ikke nødvendigvis synonymt med å ha det materialistisk fælt. Frihetsberøvelsen derimot er den verste straffen for et hvert menneske fra en vestlig verden.

Og hvorfor skal man alltid sidestille fengselsopphold og eldreomsorgen? Må man tenke så svart hvitt? Eldreomsorgen er nok ikke perfekt i Norge, men det er også skrekkeksemplene som blir vist i mediene også. De fleste har det veldig bra på eldrehjem, mens noen ikke er så heldige, og det må vi selvfølgelig rette opp i. Man trenger derimot ikke å blande inn en annen del av politikken som er mer vellykket. Det er bra at fanger får et verdig liv også innenfor fengslene, og mange blir i tillegg rehabilitert.

Jeg er lei av at vi skal klage hele tiden. Særlig over ting som er bra i samfunnet! Hvorfor i all verden skal vi hige etter å ha et fengsel som behandler folk dårlig, når vi vet at det ikke fungerer så bra i forhold til fengslene vi har i dag? Vi er et vestlig land av beste merke, og vi skal behandle mennesker på et nivå vi kan være stolte av.

Og snart kommer det et svar til meg om hvorfor vi skal la barnemishandlere, mordere og pedofile ha det fint i fengselet. Svaret mitt er det samme. Vi skal være humane mot mennesker, og det er ikke humant å behandle mennesker, uansett farge, etnisitet, meninger eller tidligere handling, som dritt. Jeg er stolt over fengselspolitikken vår!
Sist endret av bendiks; 13. april 2012 kl. 11:39.