View Single Post
Schrödingers Katt i kveld var en fornøyelse å se på. Skikkelig interresant! Gledelig å se at det faktisk forskes seriøst på "overnaturlige" fenomener! Jeg syns ofte at folk avfeier andres veldig virkelige (hva enn "virkelighet" er) mystiske opplevelser med å nesten litt desperat prøve å skylde på drømmer, medisiner, fantasi og løgn. Kan jo til tider virke som om ekelte har helt noia for at det skal finnes noe etter døden
Ingenting er mer irreterende enn når noen på en enkel og korttenkt måte bortforklarer en annen persons f.eks nær døden opplevelse med at "han var sikkert proppa full av medisiner så derfor hallusinerte han" osv. Tror man skal være svært forsiktig med å lire av seg den typen kommentarer så lenge man ikke er en forsker som har forsket på slike fenomen og har kunnskapen til å uttale seg. Derfor er det fantastisk at disse fenomene forskes på, ja til mer paranormal forskning!

Noe sier meg at det er veldig mange folk som egentlig har ett aldri så lite hat/sinne mot religion inni seg (uten å nødvendigvis vise det), og det for eksempel på grunn av dårlige erfaringer med det eller på grunn av de strenge og konservative holdningene som desverre ofte har florert i religioner. Eller en slags "tøffhet" som henger igjen fra tenårene at det liksom er litt "kult" å latterliggjøre religion. Men merk at jeg selvsagt ikke mener at alle skeptikere er sånn! Og skeptikere er også svært viktige å ha! Det blir ett slags samarbeid mellom begge parter uten at man nødvendigvis er klar over det. Skeptikerne holder litt igjen for at det ikke skal gå "for fort i svingene".

Personlig er jeg veldig åpen for at det er noe "mer" (men merker jeg begynner å bli jævla lei typiske utrykk som "det er noe mer mellom himmel og jord" osv).
Sist endret av KreaDep; 12. mai 2011 kl. 22:39.