View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Mulig jeg er hakket mer konfrontasjonell, men det funker sånn i praksis for meg. Ser man urett, så sier man ifra. First they came og Griegs skriblerier, diktning og tekster er noe jeg tror flere bør lese for å se viktigheten av å bruke idealer i praksis.
Vis hele sitatet...
Jeg er i prinsippet helt enig med deg, og er ikke spesielt konfliktsky selv. Men jeg vet at når det kommer til trakassering av seksuell karakter (da tenker jeg på tilropene), er det ekstremt vanskelig å ta det der og da. Jeg vet ikke helt hvorfor, det er mye skam forbundet med det antar jeg, og man ender stort sett bare med å bli ledd av så man kan ikke egentlig vinne. Da synes jeg ikke det er helt bak mål å kommentere det i media som en generell ting. Når det gjelder vekteren som viste henne bort, så argumenterte de jo imot ham så vidt jeg skjønner, selv om de ikke vant den kampen der og da. At det faktisk ikke var en toppløs-regel der, visste de jo ikke før etterpå.

Mye mulig, men jeg mener faktisk det er så enkelt. Det er viktigere hvem som bryr seg om hva man sier og gjør, enn hvor mange.
Vis hele sitatet...
Det burde sikkert være det, men mange kommentarer fra tilfeldige fremmede vil nok påvirke de fleste, selv om de prøver å ignorere det.


Så hvorfor er det så galt? Jeg vet ikke, jeg bryr meg ikke, jeg bare vet at når du vet nok om kvinners nakenhet i historien til å kommentere det når aviser intervjuer en, kan man umulig være sjokkert over hva man ble møtt med.
Vis hele sitatet...
Jeg hverken overrasket eller sjokkert jeg heller hver gang noe slikt skjer. Jeg er derimot interessert i å vite hvorfor disse reglene gjelder for meg, og det var det jeg stilte spørsmål ved. Det er helt ok at du ikke bryr deg, men da er det kanskje ikke så mye vits i å diskutere det.
Sist endret av *pi; 5. juni 2019 kl. 20:49.