View Single Post
Trådstarter
10
Sitat av fyrsteledd Vis innlegg
Du røyker ikke fordi du har det "tilgjengelig" som du sier, men fordi du er avhengig av det. Du gir høy verdi til et stoff som for deg i virkeligheten har minimal verdi. Og du svarte fremdeles ikke hva er det hasjen egentlig gir deg? Blir du på hvilke som helst måte et bedre menneske av å røyke hasj? Hvordan styrker du som er bra i deg ved å røyke hasj? Jeg tror virkelig ikke at du på dette tidspunktet forstår alvoret i hele situasjon.

Ja du syns rus er spennende fordi det er jo rus. Dette er det store poenget med rus. Det er nok fascinerende ja at stoff kan gjøre så mye forskjell, dog for det meste er forskjellen negativ. Så vidt jeg vet har ingen oppnådd høyere bevissthetsnivå av dope seg. Jeg sier ikke at jeg er 100% imot all slags stoff. Og jeg skjønner at noe stoff kan hjelpe mennesker, f.eks. med PTSD eller kroniske sykdommer. Men du, så vidt jeg forstår, har vel ingen problemer? Du har bare lyst å kose deg uten å ta ansvar. Du har røyka hasj i to år siden du var 18 år gammel. Håper du er ikke så naiv at du tror at all den hasjen ikke har påvirket hjernen din negativt? Tviler at du har "respekt" for rusen, selv når folk i din familie og venner har dødd av rus. Dette må jo være et klart signal til deg at disse saker er ikke noe å leke med. Du kommer ikke til å "lære så ufattelig mye" av narkotika som du innbiller deg, dessverre. Det er det som er greia med rus; mange tror at de er så tøffe at de vet at de ikke kommer til å bli junkies. Men det at du har røyka hasj i to år er allerede misbruk. Du tror du kommer til å oppnå noe spirituelt av å ruse deg, men det vil nok ikke skje med narkotika. Det er bare kjemiens lek og spennende historier.

Du må rett og slett, som noen her har sagt, kikke i speilet. Se på livet ditt. Tenk på fremtiden. Tenk på hva du vil drive med. Revurder verdiene dine. Du er bare 20 år gammel. Vil du virkelig bruke tjueårene dine på å utforske dop? Dop kan du alltids utforske, også når du er 30, 40, 50. Men først fokuser på deg selv og kroppen din. Få deg utdanning, familie og et godt liv.
Vis hele sitatet...
Det er kloke ord, og det er definitivt verdt å tenke på hva slags person jeg gjør meg selv til. Jeg har ikke funnet ut av hvem jeg vil være enda, det er kanskje litt det jeg prøver på også. Uten at det egentlig er særlig avgjørende for meg når det kommer til rus, eller denne tråden.

Jeg har alltid vært nysgjerrig på alt, noe som kan være en god ting, men jeg har ikke alltid tatt de beste valgene for meg selv. Det er vanskelig når man er ung. Men alle valgene har jeg lært noe av. Det er cocky å si at jeg har kontroll, men jeg vil i det minste påstå at jeg tenker mer og mer konsekvens. Kanskje dette er en ettervirkning av hasj? Jeg er mer skeptisk. Det skal mer planlegging til før jeg tør å begi meg ut på noe nytt. Det mener jeg er en god ting.

Når det gjelder å styrke noe som er bra, så var det dårlig formulert av meg. Det jeg mener er at jeg kun er interessert i å røyke når jeg er i godt humør, har godt selskap og er på et godt sted i livet. Da blir de gode tingene enda litt bedre, og jeg setter mer pris på ting. Avhengig er det mulig at jeg er, men det skal nevnes at jeg ikke bor i Norge nå, derimot i et kollektiv i utlandet hvor hele gjengen røyker. Da mener jeg at tilgjengelighet blir mer relevant. Det er lett å få tak i, det er der faktisk hele tiden, og ikke minst, er det insane billig. Nå flytter jeg til Norge igjen, og hverdagen blir noe helt annet. Jeg har ikke tenkt til å røyke så mye igjen, noen sinne. Da er det ikke kult mere.

Jeg er på et godt sted. Jeg gjør det godt i jobben min, og har en ny ventende når jeg kommer tilbake til Norge. Jeg vet som sagt ikke hvem jeg vil være, hva jeg vil bli. Men jeg vet at lykken ikke kommer av seg selv, og rusen gir meg det hvertfall ikke.

Jeg vil presisere at tråden ble opprettet for forslag til noe jeg kan prøve i rolige, trygge omgiveler, den ene gangen, fordi jeg er nysgjerrig. Sender det virkelig ut så mange røde flagg? Jeg har ikke på noe tidspunkt sagt at jeg skal teste så mange rusmidler som mulig, og blir litt frustrert over at det blir mottatt på denne måten.