View Single Post
Trådstarter
51
Da er klokken ti på ett og bikkjene til naboen bjeffer som vanlig. Vi har siden sist jeg var her og skrev forsøkt mer diplomati, helt uten hell. Faktisk nærmest med motsatt effekt, det virker som om naboen gir mer faen når vi forsøker å prate med dem om det. For noen jævla idioter, og hvordan de klarer å bo med de sinnsyke hundene sine på denne måten er for meg 100% ufattelig.

Uansett er jeg helt enig med trikker95 - det er helt klart ikke mitt ansvar å lufte drittbikkjene til naboen. Ellers har jeg vært veldig inne på tanken om å bare lage et totalt faenskap av et lydhelvete tilbake, ala flyalarm eller lignende, og ta en fullstendig og utfyllende hevn overfor disse lowlifene. Jeg klarer ikke å forstå at hvis jeg henvender meg hyggelig og vennlig så gir folk ekstra faen? Da er det tydeligvis bare hardt mot hardt som kan fungere?

Mattilsynet har jeg lite tro egentlig, og uansett så er ikke dette et spørsmål om dyrevelferd. Jeg driter i hvordan de hundene har det skal jeg være helt ærlig, og det skal man jo. Dette spørsmålet handler om noen totalt forsømte hunder hvis eiere tillater at de lager støy langt utover normalen, og som plager meg. Altså er det et spørsmål om min velferd. Hvis noen har konkrete erfaringer med Mattilsynet hører jeg mer enn gjerne om det, men jeg har inntrykk av dem som svært varierende og i beste fall litt slappe. Jeg håper selvsagt at jeg tar feil.

NorwayBM: Du er inne på noe. Forslag til hva jeg kan gjøre? Hvis jeg skal ty til den typen strategi så vil jeg jo gjerne gjøre det på en slik måte at jeg når som helst kan slutte fred, så fremt mine behov respekteres, skjønner? Altså, en krig har ingenting for seg for krigens egen skyld, enten må det være for å vinne eller ta hevn. Å vinne er første pri...

Naboen befinner seg et stykke, ca 300 meter i lufta. Siden de bor nederst i en dal og vi litt opp i skråningen mistenker jeg at akustikken slår maksimalt dårlig ut for oss. Vi hører i hvert fall bikkjene jævelig godt. Vi ser ikke huset/hundene fra oss, bortsett fra noen lys på tunet gjennom tretoppene, og når det kommer blader vil det nok være usynlig. Men frykt ikke, det er jo bare å orientere seg etter lyden.