View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det handler om rolleforståelse. Folk har ulike roller. Arbeidstaker, ektemann, privatperson, sjef også viare. Giske handla i kraft av formelle roller i Arbeiderpartiet, t.d. statsråd, nestleiar og sentralstyremedlem. Aktiviteten has retta seg mot andre medlemmer i partiet, som ikkje hadde tilsvarande profilert rolle.

Grande handla som privatperson, i ein privat setting. Det er ingenting som tilseier at ho var i ei maktrolle i den situasjonen.

Satt på spissen hadde neppe nokon reagert om Giske og Stolteberg skulle finne på å hoppe til sengs - for dei har relativt jambyrdige roller.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det ikke kan sammenlignes med f.eks Giske saken, da dette ikke skjedde i partisammenheng. Jeg vil dog påpeke at hun hadde en slags maktposisjon mtp. aldersforskjellen, og personen det gjaldt har i ettertid gått ut og sagt at TSG nærmest presset seg på hun. TSG hevder det motsatte - at vedkommende presset seg på hun. Ord mot ord, så sånn er den saken. Egentlig totalt uintressant. Men etter det begynner det å rakne litt - TSG mister litt troverdighet når man ser hvordan hun har forsøkt å dekke over saken, at det bare er løse rykter o.l. Måten hun har ringt opp vedkommende på og forsøkt å få han til å tie ovenfor media, og at hun i de første intervjuene hevdet at dette bare var løse rykter. Hvis hun (og andre), mener at dette ikke burde få gå utover hennes virke som politiker - hvorfor forsøkte hun da å dekke over det? Majoriteten ville gitt lange faen om tabloidoppslag hvor hun snakker om at hun har hatt sex med en 17-åring, uansett. Hennes reaksjon får meg mer til å stole på "guttens" forklaring, at det var hun som var pågående. Jeg synes ikke hun egner seg som folkevalgt når hun forsøker å lyve til folket om en såkalt totalt uskyldig hendelse, når hun bare kunne lagt kortene på bordet med en gang. Istedenfor velger hun altså å vikle seg inn i et spindelvev av løgner, bortforklaringer, og telefonsamtaler til vedkommende for å få han til å tie. Det synes jeg ikke akkurat fremviser en utragende personlig karakteristikk egnet til å sitte på tinget, selv om hun ikke har brutt loven.

For øvrig så synes jeg det at en 38-åring som har sex med en 17-åring foran halve bygda utviser svært dårlig dømmekraft, og egner seg ikke på tinget - lovbrudd eller ei.

Forresten, ville du reagert likt om det var en mann i TSG sin eksakte situasjon? Jeg regner med at pipa ville tatt en helt annen tone, med #MeToo og full pakke.