View Single Post
Tror politiet har ganske peiling på hva de driver med her. Ingen fotspor fra skoene Hagen har oppgitt å bruke, men fra Sprox skoene med ukjent eier. En av flere muligheter er at det da kan være Hagen som brukte Sprox skoene, ellers ser jeg for meg at det allerede i de første avhørene ble spurt om han tråkket inn i huset med eller uten skoene han hadde på seg når han skulle inn å lete etter kona da hun ikke svarte på telefonen. Jeg hadde hvertfall ikke tatt av meg skoa for å søke gjennom huset om jeg mistenkte kona mi lå et sted der inne med hjerteinfarkt eller hadde falt og slått seg bevisstløs. Hagen har sagt at han dro hjem fra jobb fordi han var bekymret for at noe hadde skjedd kona..

Bortvasket blod og vaskebøtten fjernet fra huset ser ut til å ha en sammenheng. Andre familiemedlemmer har fortalt om en fast plass til vaskebøtta men etter den dagen var den borte, for meg gir det ikke helt mening at en kidnapper som utpresser for penger saumsfarer huset etter en vaskebøtte og legger igjen flere spor for å vaske opp blod hvis hun blødde fra en rift etter basketaket kidnappingen ville medført. Med mindre gjerningsmannen også blødde selv og ville fjerne DNA, men dette tror jeg ville vært sporbart allikevel i bortvasket blod og at politiet hadde opplyst om funn av fremmed blodspor. Sånn det høres ut er at det har vært et drap som forsøkes å dekkes over og vaskes vekk av en amatør, som kanskje har fått hjelp til å fjerne selve liket.

Politiet ligger langt foran media så selvom vi har fått vite ting sent er jeg sikker på politiet har vært tidlig på pletten. Digitale spor er garantert nøye undersøkt og jeg mener det har stått ting om bompasseringer som har vært kartlagt også, tipper egt at det ikke er mye mistenkelig på disse og at det er noen av indisiene som forsterker mistanken til politiet mot Hagen.

Syns det er rart de to på videoopptaket som går forbi Futurmbygget er sjekket ut av saken uten at det oss bekjent er funnet identiteten deres men det kan også hende er fordi alt peker mot Hagen bare at de har ventet på en innrømmelse for eksempel via å avlytte telefonen og boligen hans siden det helst skal mer til enn indisier å dømme noen for drap. At Hagen allerede før han fikk status som mistenkt var vrang i forbindelse med avhør, ikke ville at avhørene skulle taes opp på video, gjorde om mye han hadde sagt i gjennomlesingen og fortsatt til den dag i dag ikke har signert avhørene heller ikke akuratt i hans favør det heller.