View Single Post
Hei folkens. Grunnet en ekstrem livssituasjon så har jeg planer om å stjele en middels stor seilbåt og seile sørover. Har sett meg ut flere seilbåter på finn. Vet ikke hvilke jeg vil gå etter enda, men tar en som er klargjort for salg og som kan seiles av 1 person.

Er det noen som vet hvordan man tjuvstarter en seilbåt med inboard motor? De jeg har sett på har som regel en Volvo diesel motor. Jeg vet hvordan man seiler, men jeg vet ikke så mye om hvordan man kan få starta en motor uten nøkkel. Mat og drikke ordner jeg. Men skulle gjerne hatt en metode for å lage ferskvann av saltvann også?

En ekstrem løsning. Men med gjeld oppover øra som jeg ikke har litt mulighet til å betale, og en familie som ikke finnes ser jeg at jeg ikke har noe valg. Selvmord var lenge det jeg hadde bestemt meg for. Men jeg vil ikke dø, så derfor tenkte jeg; hvorfor ikke rappe en seilbåt og seile så langt som mulig. Det løser ingenting, men jeg får hvertfall mulighet til å seile rundt og muligens skape en ny sjanse for meg selv?

Jeg tuller ikke med noe jeg har skrivd. Jeg har bestemt meg for å dra. Bedre å ta sjansen utpå sjøen enn å bruke rifla for å gjøre det samme i senga hvor naboen eller foreldrene mine vil finne meg. Dette er min siste sjanse.

Så. Åssen stjeler jeg en seilbåt? Jeg tar med mat for over et år, som jeg allerede har.

Mx1000