View Single Post
Hvorfor tror du det egentlig? Tror du at mennesker som lykkes i næringslivet har generelt lav moral? At en som er rikere enn folkene rundt seg automatisk vanker med sammen med folk i alle klasser og samfunnslag og har torpedoer og hitmen på speed dial? Er det ikke mer sannsynlig at skillet ikke går på inntekt, verdier eller formue. Men hvorvidt folk er kriminelle eller ei. En som er kriminell vil nok lettere kunne finne tak i andre kriminelle til å gjøre ymse drittjobber. En som ikke er kriminell, vel åssen skal du starte den samtalen? Og hvor skal du finne tak i kriminelle du kan forsøke å hyre inn? Du treffer jo ikke potensielle leiemordere på Lions Club, Rotary eller på teater. Ei heller er det vel flust av hyperkriminelle på styremøter eller diverse generalforsamlinger? Som bemidlet innen eiendom er det nok mange kontakter etter et langt liv. Men da snakker vi vel mer om noen som kan stille med gravemaskin på kort varsel, eller folk som kan bidra med investorpenger om et budsjett på en prosjekt sprekker og banken strammer skruen. Jeg klarer ikke se hvordan stor formue skal gjøre det enkelt å finne kontakter i underverden.

Og jeg har svært liten tro på at en 70 åring har klart å finne en ekte hitman på darkweb. Bare her på forumet er det nok endel som har blandede erfaringer fra darkweb. Og da snakker vi kanskje noe så trivielt som en brett beroliggende piller eller en liten flis hasj.

Men det blir jo kun spekulasjoner. Siden jeg ikke er hyperkriminell og heller ikke omgåes slike så har jeg jo også vanskelig for å sette meg inn i hvordan de tenker. Men jeg har jo kjent folk som har drevet alternativ butikk i mindre skala, og selv på hverdagslige ting som mange benytter så vet jeg at de ikke tok imot nye kunder helt random. Selv om de skjønte at noen av kundene deres plapret om hva de dreiv på med så måtte nye kunder komme via bekjente, eller eksisterende kunder. Kanskje for å unngå span og slikt, vet ikke sikkert. Men vi snakker jo sikkelig små sjapper som bare trengte noen ekstra lapper og som hadde vanlige liv. Kanskje tenker folk som er heltids-gangster annerledes? Om nå hagen skulle ha fått et par navn han ønsket å pitche oppdrag til, så vet jeg ikke om han ville blitt tatt seriøst? Ser for meg om en streiting i blådress tar kontakt så skal det vel noe til for å klinke til på et helt random tilbud om leiemord?

Nei vi får vel se utover året om politiet kommer noe videre. Sålangt ser det vel kanskje ut som all denjobben som har blitt gjort i vår og nå sist uke kanskje burde vært gjort for veldig lenge siden?

Men dusøren er jo svær, så kanskje om det faktisk er en reell kidnapping at noen blir griske nok til å faktisk tipse i saken? Det vi trenger er jo en løsning på saken. Om det er politiarbeid eller dusør som løser saken er for meg likegyldig. Og familien til fru hagen tenker sikkert det samme. De ønsker nok bare å få et konkret svar på hva som har skjedd og om more faktisk lever eller er død, og i beste fall at de skyldoge blir tatt og domfelt.