Tråd: Groguide
View Single Post
[quote=LoveToGrow;1536149]Takk skal du ha, slike kommentarer holder meg gående=)

Ok så du skal dyrke NL i skap på 54cmx100cm.. Siden NL kan holdes relativt små og lave, og plassen er begrenset ville jeg kjørt 7 liters potter fra weedshop: http://www.weedshop.no/product_info....roducts_id=434 Som du ser er de 20X20cm.. Da får du 2 i dybden og 5 i lengden om du kan bruke hele gulvplassen til potter... Men ja du kan lett kjøre 4 planter på den plassen=)

En homebox(grotelt) er alltid en god investering... Bare alt stresset med å holde skapet lysstett er løst enkelt med et telt=)

Ja det stemmer, Sativa plantene er mye mer følsom ovenfor både PH pulver/veske og de blir svært lange om de ikke blomstres allerede etter de har satt rot, selv da kan de bli litt lange... Det er også slik at det er Indica plantene man blir sløv av(stort sett) og Sativa plantene blir man høy av(stort sett.)

Mediumet du hat funnet ser helt i orden ut, eneste jeg vil gjøre deg oppmerksom på med det mediumet du har valgt og det er at den har en lav tilsetning av næringer... Dette er jo da for at du skal kunne ha full kontroll på hva plantene får hele tiden, men kanskje for nybegynnere er dette litt ubeleilig?
Når det kommer til næring er det bare søke her i Guiden, jeg anbefaler BioBizz og har forklart det meste rundt det. Men det er altså BioGrow, BioBloom og Alg-A-Mic jeg i utgangspunktet sier er helt nødvendig...

At kompisen din har fått det til under moderate forhold er helt normalt, men kanskje han høstet 40g av samme plante en "proff" høster 120 av? At man får et "greit" resultat i jord så lenge man har en 150w HPS eller oppover er ikke akkurat rakettforskning=P De fleste som hadde en solsikke på skolen burde klarer å gjennomfører det=)

Om det er noe jeg har glemt nå, så spør igjen


Takk for svar!
Tar kontakt når det nærmer seg the real deal. Ha en flotters uke!