View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Det at dere klarer å finne eksempler på feminister som diskriminerer og hater menn, er vel ikke noen dokumentasjon på at det er den gjengse oppfatningen. Jeg kan hoste opp en gjeng muslimer som støtter terrorisme, samt sikkert noen koransitater. Betyr det at jeg kan påstå at det er den gjengse muslimske holdningen, og at mine diskusjonspartnere som representerer en mer moderat holdning ikke er ekte muslimer? Svar: Nei.

Jeg, som da altså befinner meg på innsiden av dette lugubre miljøet, kan rapportere at mannehat ikke er vanlig i de feministkretser jeg omgås, tvert imot. Samtlige jeg kjenner som engasjerer seg aktivt for menns og gutters rettigheter, det være seg politisk, i lokalsamfunnet og i offentlig ordskifte, er feminister. Nesten alle er kvinner. Det inkluderer meg selv. Betyr det at alle feminister tenker som meg? Nei. Men det viser at bildet er en smule mer nyansert enn den fanden dere har lyst til å male på veggen.

Jeg diskuterer mer enn gjerne likestilling, og er åpen for ulike meninger. Men jeg gidder ikke diskutere på premisset om at alle feminister er mannehatere, og at dersom en feminist ikke er det så er hen per def ikke feminist. Det er litt overraskende at du ikke ser hvor dumt det er.
Vis hele sitatet...
At du kjenner en gjeng feminister som du personlig ikke ville kalt rabiate mannehatere er strengt talt kun en anekdote. Kontrete eksempler på radikalfeminister helt ute av kontroll er mer relevant for diskusjonen rundt feminisme som ideologi enn hvordan du personlig oppfatter dine feminist-søstre. Hvilken gruppe med feminister er det du vanker med forresten? Kvinnegruppa Ottar? Kvinnefronten? Lokalpolitikken?

Sitat av robhol Vis innlegg
Hvis du kan holde deg for god til floskler, stråmenn og usakligheter, og grave fram noen faktiske argumenter, er jeg mer enn villig til å diskutere dem. Dette gidder jeg ikke å grave gjennom, for å være helt ærlig.
Vis hele sitatet...
Innlegget til JRF som du kritiserer for å være usakelig inneholdt ironisk nok 100% mer argumenter enn dette innlegget ditt