View Single Post
Hei, Jeg er en gutt på 16 år som bur i Bergen. Jeg er en EDM musikk entusiast som har hørt og har hatt interesse for EDM nesten hele livet. Jeg har faktisk også prøvet å lage litt egen elektronisk musikk selv. Med det har jeg kanskje drevet halvt år pluss. Til program bruker jeg Ableton. Jeg er sånn passe godt kjent med programmet, men kunne gjerne lært mer.
Før jeg begynte å lage elektronisk musikk har jeg aldri drevet med noe musikk. Har aldri spillet noe instrument eller har heller ikke noe musikk teori bakgrunn. Gjennom det halve året har jeg greid å lage par remixer en original mix og par ikke heilt ferdige prosjekter. Det er ikke så mye, men jeg har holdt på med det litt sånn av og på, fordi dette har bare vært en hobby som jeg dreiv med på fritiden.
Siden jeg har så stor interesse for EDM og EDM verden generelt ønsker jeg å prøve å ta det mer seriøst og ta det neste steget. Fordi å lage musikk som folk faktisk vil høre på og liker det har vært en drøm veldig lenge. Så derfor tenker jeg at det hadde vært lurt å gått på noe kurs eller skaffet meg en lærer der jeg kunne fått undervisning om hvordan lager EDM. Der du lærte alt jeg trengte da tenker jeg på musikk teori, hvordan er EDM låter bygge opp. Basically lære meg det jeg treger å kunne får å lage elektronisk musikk(håper derre skjønner hva jeg vill fram til). Fordi jeg selv finner veldig lite på internert om noe kurs osv. Så det er derfor jeg har opprette denne tråden på leit eller kanskje en lærer eller noen som kunne gitt meg nytting informasjon om f.eks kurs eller de kjenner noen som kunne hjulpet meg.
Vist det er faktisk noe som er interesserte i å dele kunnskap sin med meg i elektronisk musikk, men selvsagt gjør de det ikke gratis, men selvsagt til en realistisk pris og det må være i Bergen område.
Men dere kanskje lurer på hvorfor lærer han ikke selv det er jo fult av turorials på youtube. Men jeg føler liksom at å sjå på tutorials på youtube blir så fort lei av det også mister jeg motivasjonen etter hvert føler jeg. Selvsagt lærer jeg noe nytt med å sjå på tutorials på youtube men jeg blir så umotivert av det, og må nesten innrømma det det blir litt kjedelig etter hver å bare stirre på en skjerm. Men vist jeg har en plan og jobber i lag med noe tror jeg vil føla meg mer motivert. Fordi jeg tenker jeg hadde enklere å forstå ting og kunne fått svar på mine spørsmål enklere osv.
Vist det er noe mer derre lurer på eller noe så det er bare til å spørre.