View Single Post
Tenker
Spsy's Avatar
Trådstarter
35
Dette er et kontroversielt tema, og det vil trigge forsvarsmekanismer i folk. Noen vil bli sure, noen vil bli triggered.

Nå er det ikke at om man spiser kjøtt er man et dårlig menneske. Folk flest tenker ikke over konsekvensene av handlingene sine, meg selv inkludert, men dette er samfunnet vi lever i.

Vi trenger tid til å endre på inngrodde vaner.

Synsing, men jeg tror måten vi ser tilbake på slaveri, vil vi se tilbake på det faktum at vi spiste kjøtt.

Det er sosialt akseptert å spise kjøtt. Likevell, man burde aldri la seg bli fortapt i sosiale normer og verdier. Det er ikke det at noe er sosialt akseptert at det er korrekt.

Går man hundrevis av år tilbake var slaveri akseptert. Var man imot slaveri for hundrevis av år siden var man plutselig en snåling med støtende meninger!

Jeg betviler dere som bruker argumentet vi trenger å spise kjøtt. Om kjøtt hadde smakt såpe er det få som ville spist det av helseårsaker...

Problemet med de som har et plantebasert kosthold/kjøttetere er at det er så ladet. Det er virkelig en konfrontasjon med virkeligheten. Du kan ikke gå gjennom matbutikken uten å bli konfrontert. Vil man spise kjøtt må man drepe et dyr.


Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Så hvorfor står akkurat dyreriket i en særstilling?
Vis hele sitatet...
Jeg vil si på grunn av opplevelsen av smerte. Hva da om man er istand til å avlive noe på en human og smertefri måte? Her støter jeg på problemer, da jeg ikke ville ønsket å bli avlivet selv.