View Single Post
Sitat av Orph Vis innlegg
Hvor har du det fra? Mitt inntrykk er at nordmenn flest er særdeles reiselystne og villige til å oppsøke nye opplevelser! Nå er kanskje ikke de jeg har kontakt med representative for den norske befolkningen, men.
Vis hele sitatet...
Det er regelrett feil. Det er særdeles få nordmenn som er backpackere, selv om det har bedret seg noe de siste 2-3 årene. Vi er også underrepresentert i det generelle expat-miljøet, dog ikke like grovt.

Nederlendere og svensker er de som er sterkest overrepresentert, men det er ganske mange briter og canadiere også. Tyskere og andre europeere møter jeg sånn rundt forventet av. Amerikanere er underrepresentert (i forhold til størrelsen) og fattige land også, åpenbart. Sør-Korea og Japan har veldig store backpackermiljøer faktisk (færre av dem drar til Sør-Amerika, men hele det euro-asiatiske kontinentet inkludert hele midt-østen er dem veldig godt representert på), men få vanlige expats.. og det blir fler og fler kinesere; selv om det fortsatt er flere japanere såvidt jeg kan se.

Sitat av MadCroc Vis innlegg
Hvordan er internettet der nede da? Vet du hvordan man får tak i onklige PC deler der nede?

Kunne tenkt meg å bo et år der eller noe slikt selv, men klarer nesten ikke leve uten bra nett og en god gaming pc.
Vis hele sitatet...
Storbyene har veldig bra internett; men mange bruker gaming-kafeer fortsatt. Det er faktisk ganske sosialt og ålreit, selv om du ikke akkurat prater med de rundt

Det er veldig, veldig enkelt å kjøpe seg hva enn man vil, men skikkelig høykvalitet er ofte litt dyrere enn i Norge. Ofte må du inn til Bangkok også, men der finner du absolutt alt du trenger.

Ønsker du å bo og leve billig for å game et år er forøvrig Sør-Korea lander du ønsker deg. Fantatisk mat, ekstremt bra internett og lave priser.. utenfor Seoul er også prisene på bolig ikke helt horrible.