View Single Post
Sitat av Taurean Vis innlegg
Dumdidum: Jeg ser ikke noe galt i verdiene du legger i det å reise og oppleve nye ting, og lære nye ting. Det jeg syns er synd er at du blir så defensiv og prøver å stille meg i et dårlig lys. Det er tydeligvis noe du prøver å løpe fra.
Vis hele sitatet...
Defensiv er så langt ifra sannheten du kan komme. Jeg ble aggressiv, nærme drit forbanna faktisk, fordi du kommer med råd jeg anser som direkte konterproduktive, som bidrar til å gjøre livet til trådstarter dårligere.

Hele det underliggende konseptet i tankegangen din; at hvis man ikke passer inn perfekt i det norske samfunnet har man psykiske problemer man trenger hjelp med er så hårreisende provoserende, navlebeskuende og direkte destruktiv at jeg virkelig, virkelig må ta meg sammen for å ikke skrive ting som ikke hadde vært fortjent. Det er nesten like ondskapsfullt som å si til barn at 'alle kan bli flinke i matte hvis de bare prøver nok'.

.. jeg håper trådstarter tar sine valg, gjør erfaringer som gjør at kan klarer å finne ut hva han ønsker med livet og hva han vil gjøre; og jeg håper inderlig han gjør livet av drømmen om å få sett andre samfunn og oppleve andre måter å leve på, dog uten å brenne broene hjem som det virker som han ville i førsteposten.. og som han ble pratet bort ifra i denne tråden. Utenom av deg da, som vil at han skal sitte å råtne på stedet han mistrives isteden.
Sist endret av DumDiDum; 19. september 2013 kl. 18:44.