View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Problemet med denne tråden er at TS har gjort en veldig dårlig jobb med førstepost. Vips! Masse folk som er skeptiske pga. presentasjonen. Til neste gang: Folk orker ikke å finne ut av ting selv. De ønsker seg teskjemating (:

Noe som av en eller annen grunn ikke har blitt nevnt i tråden, eller som det har blitt feilinformert om er desimalene; Bitcoin kan etterhvert deles ned til maks åtte desimaler. Ikke null, ikke to, ikke uendelig.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Ellers så ser jeg ikke hvordan det skal fungere uten noen sentral server. Noen vil klare å forfalske noen slike coins.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg absolutt ikke lest hele spesifikasjonen til Bitcoin, men da det for det første er et åpent system (i motsetning til så mang en bank og valuta), og det for det andre allerede er mange som har prøvd å knekke dette, har jeg en viss tiltro til det.

AnonX: Mining foregår ved at datamaskiner, din for eksempel, prøver å komme fram til krypteringshasher. Inflasjonen av bitcoin foregår kontrollert, kommer det inn mer CPU/GPU-kraft i nettverket, vil vanskelighetsgraden av oppgavene bli økt. Til slutt vil det være en avveining: Bruker PC-en min mer penger i strøm, enn det jeg klarer å generere i form av bitcoin?

bent hamer: Jo, dette er seriøst. Jeg vil anbefale deg og andre interesserte i å høre på denne videoen fra 41:56.

Edit: 1: Dumt å legge denne under «Undergrunn»
2: «Poenget» er at man ikke legger tillitten sin i én organisasjon, men fordeler den på et helt nettverk. I dette nettverket er historikken av alle betalingene med bitcoin (komprimeres etterhvert. Se video)
Sist endret av Jonta; 24. mars 2011 kl. 09:20.