View Single Post
Warz's Avatar
Trådstarter
764
Takk Nichotin!

Et ustoppelig, desentralisert og anonymt betalingssystem høres ut som no skikkelig shady greier. Etter finanskrisa og alle de leddene av uansvarlig utnytting av folks uvitenhet, hvorfor er dette bra ting?
Vis hele sitatet...
Fordi nå er det OSS, folket som styrer! Da er det bye-bye til grådige banker og reguleringskåte myndigheter. Det er en vesentlig forskjell.

Det er en grunn til at ting blir fryst, betalinger blir stoppa og at de krever identifikasjon.
Vis hele sitatet...
Ja det er helt korrekt. Uten å kunne kontrollere folks pengebruk er det vanskelig å beholde makten. Liker du ikke Wikileaks ? no problem! La oss bare fryse kontoene! Noe annet du ikke liker? Frys i vei.

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Jo. Egold sleit med å vise til alle disse gullreservene de liksom skulle råde over, og folk mistet noe av tilliten.
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke hørt om, kilde?

Sitat av legalize_it Vis innlegg
Dette førte til en grei devalusjon. Men du har rett i at den Amerikanske regjering var de som satte den endelige spikern i kista. Men hvorfor det da? Jo fordi egold tjente alt for lite når ingen kriminelle lengre ville bruke dem.
Vis hele sitatet...
Feil, fordi USA i praksis stengte e-gold.

Så lenge man ikke kan spore opp mottaker, reversere transaksjoner eller liknende så er systemet basert på tillit jo..
Vis hele sitatet...
Nå skjønner jeg hva du mener, jeg trodde du snakket om det grunnleggende, men du mener chargebacks ikke sant? Da spør jeg deg, hva er i veien for å starte paybit backed by bitcoin og innføre chargebacks? Problem solved. Case closed. Det er klart skal du bruke bitcoin direkte må du basere deg på reputation. Noe ala ebay?

Man får sikkert kjøpt visse ting med dette, men det vil nok aldri bli noen alt for annerkjent ecurrency.
Vis hele sitatet...
Vel, det er litt fortidlig å si, men jeg er overbevist om at bitcoin vil bli minst like stor som e-gold var engang i tiden. Og ja, jeg har faktisk puttet pengene "where my mouth is"...

Det finnes mange lovlige virksomheter som benytter bitcoin fortiden, men det finnes også ulovlige markedet som f.eks dette:
http://i.imgur.com/2Pb45.png

Er ikke dette litt fascinerende? Her er det noen luringer utnytter bitcoin til å kjøpe/selge narkotika!?