View Single Post
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Det har vært en trend veldig langt tilbake at ungdomspartier snakker om legalisering av cannabis. Dessverre er det også en trend at når disse politikerene blir voksne og medlemmer av de ordentlige partiene, slutter de spontant å snakke om legalisering.

Alle politikere som er politikere på heltid viker unna legaliseringsspørsmålet som om det er den nye svartedauen. Så lenge det fortsatt er en mindredel av Norge som ser på legalisering som en positiv ting har ingen politikere noe vits i å støtte legalisering, da han mest sannsynlig vil miste velgere. å miste to pensjoniststemmer og to husmødrestemmer, mot å få én 20'åring pro-cannabis-stemmer er ikke god business.

I beste fall ser jeg for meg at det blir tatt opp seriøst om 10 år, og det er i så fall bare hvis mange andre land har legalisert, og kan vise statistikk som tilsier at det er bedre enn å ha det ulovlig.
Vis hele sitatet...

Ja, men nå er det ikke bare ungdommer som røyker som er for legalisering, det er alle typer folk, var kun det jeg skulle fram til