View Single Post
Når jeg leste de første avsnittene tenkte jeg at det var urelevant alt det med at hu rota med noen andre mens dere holdt på. Det trenger ikke bety at man ikke kan holde seg monogam i et forhold. Men her sier hu jo videre at hu egentlig kunne tenke seg et åpent forhold, evn polyamorøst forhold, eller det å dumpe deg for en annen som en helt åpen option om det kommer noe bedre forbi. For en med monogame holdninger så er det ikke vanskelig, snarere tvert i mot er det veldig lett og automatisk å svare at man ville trukket seg unna den man ble betatt av eller seksuelt tiltrukket av så lenge man var i et forhold.

Når man leser mellom linjene her så mener hun at det å trekke seg unna ikke er noe hun hadde gjort naturlig, men må ta som det kommer. Ergo er helt åpen for eller faktisk ønsker utroskap eller evn åpent eller nytt forhold om hun får deg med på det. "Det er jo noe vi må snakke om når det skjer". Nei det er jo ikke det og jeg holder helt med deg her. Har sett litt på en serie om polygami med dama , ikke fordi vi vurderer det men fordi det er tidsfordriv-tv og der var det en kar som pressa kona si til å bli åpen for polygami fordi han ville knulle rundt. Virker som det er det dama di også ville prøvd å manipulert deg til i en situasjon hvor hun ble tiltrukket av en annen, siden hu absolutt ikke klarer å svare at hun såklart ville holdt seg unna og ikke handlet på tiltrekningen men må snakke om dette når den tid kommer.

Selvom man er glad i hverandre så har dere tydeligvis ikke like verdier og visjoner for et forhold og det her kommer bare til å bli mer drama ut av, helt sikkert mye mistillitt også siden du nå veit at hu er åpen for å ligge med andre. For alt du veit så gjør hun det allerede, det ekke særlig normalt å henge alene med exer og folk man har knulla før. Sammen i vennegjeng om man tilhører sammen vennegjeng ja men ikke aleine bare de to på kvelden. Hadde jeg vært deg hadde jeg akseptert at forholdet her ikke var noe å bygge noe videre på. Ju krangler på en dårlig måte siden du går til angrep med stygge ord, det skal man alltid unngå for å komme sundt gjennom problemet, men samtidig så forstår jeg veldig godt hvorfor du blir frustert når hun fremstår så careless og hemmelighetsfull/sleip rett og slett.

Finn deg ei dame med samme syn på forhold som deg selv og ikke kast bort tida di på en som ikke respekterer monogame grenser og som prøver å manipulere deg. Det er det hu gjør, det er manipulasjon det hu sier om at du skal si unnskyld for å ha grenser og kreve svar, og om at søstra hennes er enig i at du presser henne osv. "kjære deg" er hersketeknikk i denna sammenhengen og å si at "kanskje det bare er sånn jeg er" når du spør hvorfor hun ikke kan svare tydelig på om hun ville være utro eller ikke er bare en annen måte å si "jeg nekter å svare det jeg egentlig ville gjort fordi da avsløres det hvor dust og egoistisk jeg er i klartekst" Den dama kan umulig være sunn å være med. Ta et godt råd å legg vekt på at det er felles verdier og visjoner for forholdet, respekt for grenser, felles levemåte osv som er viktigst i et forhold, ikke at man bare har god sex og liker å omgås hverandre når man er i godt humør. Jeg merker meg også at du skriver dere er fra forskjellig kultur og det trenger ikke alltid bety at man ikke vil fungere sammen men veldig ofte gjør det det og det at hun ikke klarer å gi plass til deg i en 15 minutters samtale med en mann fra hennes egen kultur gir jo en liten indikasjon på at hun på et vis lengter til eller hvertfall respekterer menn fra hennes egen kultur mer enn sin egen kjæreste.