Tråd: Førerkort
View Single Post
Hei folkens!

Leter etter noen med erfaring etter å ha havnet i samme situasjon som meg da det viser seg å være vanskelig å finne god nok utfyllende informasjon.

I februar ble jeg stoppet i en "tilfeldig" kontroll, tatt med på legevakt for blodprøve som etter noen uker kom tilbake med et resultat tilsvarende 0,6 i promille regnet om fra THC. Tilståelsesdommen ga meg en kort betinget dom, en finfin bot og 12 mnd sperrefrist før jeg kan ta sertifikatet på nytt. Nå begynner det smått å nærme seg at jeg får anledning til å gjennomføre dette men jeg har på følelsen at det ikke blir så enkelt som det burde være. Det skal nevnes at jeg i avhør eller i retten aldri har innrømmet regelmessig bruk. Dette representerer også den eneste gangen jeg har blitt tatt. I dommen som jeg sitter å leser i nå kommer det på ingen måte frem at det har vært stilt et spørsmål om edruelighet, det eneste som kommer frem av krav til å få førerkortet tilbake er at jeg må gjennomføre ny full førerprøve, men kjenner jeg politiet riktig vil de sette kjepper og batonger i hjulene mine dersom de får muligheten til det ved søknad om å ta førerkortet på nytt.

Jeg ønsker å få unnagjort teorien før jul slik at jeg bare har oppkjøringen igjen i februar, jeg leter altså etter noen som har vært i tilsvarende situasjon og som kan fortelle litt om hvordan denne prosessen gikk for dem. Jeg ser for meg at når jeg søker får jeg avslag og blir bedt om å gjennomføre urinprøver på egen regning i en lang periode før jeg kvalifiserer til å kjøre opp på nytt, dette mener jeg selvfølgelig er helt urimelig.

På forhånd takk!
Sist endret av mrGRØNN; 11. oktober 2018 kl. 20:31.