View Single Post
Sitat av magnet Vis innlegg
jeg er skeptisk til at de bygningene raste sammen så fort. de motsto impact og brant bare til de raste,
mange rapporterer explosjoner. building 7 ble ikke truffet og raste i frittfall pga vanlig brann. dessuten ser man jo at brannen nesten er brent ut.
Vis hele sitatet...
De raste sammen så fort på grunn av de enorme massene som plutselig mistet støtte under og dundret ned på etasjene under. Brannen svekket reisverket.

Bygning 7 ble truffet og påført store ødeleggelser av fallende rester fra tvillingtårnene. Om brannen var nesten brent ut eller ikke er vel ikke spesielt relevant, da det hele avhenger av om strukturen holder seg oppe eller ikke. Det gjorde den ikke.

Påstanden om fritt fall er nok også feil.

Sitat av Madworld Vis innlegg
*At flyene fikk fly rundt i over en time før de krasjet
Vis hele sitatet...
Hva skulle ellers ha skjedd? Det var ingen som trodde at de kom til å bli brukt til å krasje inn i bygninger.

Sitat av Madworld Vis innlegg
*Måten bygningene falt på. At blant annet første bygningen blir truffet langt oppe, også bare kollapser hele. Flere ingeniører sier at det ikke er mulig.
Vis hele sitatet...
De ingeniørene tar feil. Det var ikke hele bygningen som kollapset, men toppen som falt ned på resten av bygningen.

Sitat av Madworld Vis innlegg
* BBC rapporterte live at den siste bygningen var falt, før den gjorde det.
Vis hele sitatet...
Ja, de gjorde en fei. Hva så?

Sitat av Madworld Vis innlegg
*Flyene eksploderte og ble totalt ødelagt men FBI fant passet til ein av kaprerne på bakken
Vis hele sitatet...
Ja, og så? Eksplosjonen presser ting ut av bygningen, og noe havner på bakken. Det var haugevis av papirer som flagret rundt.

Sitat av Madworld Vis innlegg
*Forsikringspengene han som leide bygningene fikk
Vis hele sitatet...
Du mener at han ikke skulle fått igjen på forsikringen? Og hva har det med saken å gjøre.

Sitat av Solarfields Vis innlegg
WTC7 som hadde fått småskader etter WTC1/2 kollapsen
Vis hele sitatet...
Ikke akkurat bare småskader:

http://www.911myths.com/html/wtc7_damage.html

Sitat av Solarfields Vis innlegg
6. Folk hørte høye smell også FØR noen fly hadde truffet første tårnet. Dette ble totalt ignorert av etterforskningen.
Vis hele sitatet...
Hva hjelper noen høye smell når eksplosiver som blir brukt til å rive bygninger rigges i hundre- eller tusentalls, og selve rivningen skjer med en nøye koordinert detonering av ladningene. Bare noen enkelteksplosjoner er altså noe man ikke vil forvente å høre ved kontrollerte rivninger.

Dessuten er det ikke sikkert høye smell er eksplosjoner. Det kan være mye som lager lyd når store bygninger kollapser.

Jeg syntes det var spesielt morsomt da "truthere" pleide å vise noen videoer av blant annet brannmenn der de kommenterte at de hørte to eller tre høye smell og kalte det "eksplosjoner". Fra dette konkluderte "trutherne" med at det var lyden av detonasjoner av ladninger som var satt inn i bygningen på forhånd. Og det selv om det altså ikke er slik kontrollerte rivninger fungerer.

Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
Vi er indoktrinert fra tidlign av til å tro på myndighetene. Det er bare for ubehagelig for mange mennesker å akseptere at de har blitt løyet til!
Vis hele sitatet...
Det er faktisk motsatt. Det er studier som tyder på at tilhengere av konspirasjonsteorier ikke klarer å forholde seg til det at verden er kaotisk og at onde ting bare skjer. De har behov for at det er noe mektig som står bak og styrer alt. Jeg mener å huske at tilhengere av konspirasjonsteorier også er mer religiøse enn andre, noe som henger sammen med behovet for å klamre seg til ideen om noe mektig som styrer alt som skjer.

Det hele koker ned til at det er en kaotisk og skummel verden som blir mindre kaotisk og skummel når alt det fæle som skjer er utført av mektige personer eller vesener som styrer alt. Det gir en form for trygghet.

Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
* FBI var umiddelbart ved Pentagon og konfiskerte alle overvåkningsopptak.
Vis hele sitatet...
Ja, de samlet inn bevismateriale til etterforskning. Norsk politi gjør det samme i alvorlige saker. De er raskt ute for å sikre video fra kameraovervåkning fordi det kan gi viktig informasjon, samtidig som de ønsker å få tak i det før det slettes eller destrueres.

Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
* Det som påstås om building 7 at brannene fikk bygget til å rase ned kan likestilles med at en dynamittkubbe hadde blåst av i Stortingsalen og hele Stortinget følgende blir revet ned.
Det ble også gjort opptak av høye smell i wtc 7.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan det sammenlignes på måten du påstår?

Ble det gjort opptak av tusenvis av smell som gikk av i en jevn rytme i flere omganger? For det er slik kontrollerte rivninger høres ut. Kontrollerte rivninger skjer ikke med noen få store detontasjoner.

Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
Jeg vil ikke fremstå som en dritt for jeg respekterer andres synspunkter og at folk har ulike meninger.
Vis hele sitatet...
Mener du virkelig det er å vise respekt å ignorere alt folk har skrevet tidligere, og bare gjenta ting som allerede er besvart? Er det virkelig "respekt" å totalt ignorere det folk skriver?

Er det respekt når folk kommer med detaljerte, saklige svar på påstander og argumenter fra "truthere", men trutherne svarer aldri på dette? I stedet kommer de bare med nye påstander, og da altså gjerne slike som er besvart med nettopp detaljrte og saklige svar allerede.

Se forøvrig:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gish_gallop

Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
At de er svart på skikkelig vis får være din/deres oppfatning, jeg er slettes ikke overbevist. Det er ikke alltid slik at tiden strekker til at jeg får gjennomgått timevis med lesning med argumenter og lenker for å danne meg en mening å svare på alt.
Vis hele sitatet...
Hvis du har så lite tid, hvorfor kommer du med så mange påstander? Da burde du heller begrense deg kraftig og kun komme noen få påstander og argumenter som du mener er aller mest overbevisende.

Du synes ikke selv det blir litt feil å slenge ut massevis av påstander for så å klage på at man ikke har tid til å følge dem opp?
Sist endret av hemmeligegreier; 23. september 2018 kl. 01:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.