View Single Post
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Og igjen, jeg beklager at du eller dere ble fornærmet av det. Jeg beklager meg altså ikke for at jeg ytret min mening. ''Fisker'' ikke etter noen ting her, for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som er fornærmet, det er ingen som kritiserer deg for å kome med din mening. Vi kritiserer deg for hvordan du takler respons på meningen din. Vi prøver rett og slett etter beste evne å forklare deg hvordan en diskusjon funker.

Du kommer med et utsagn. Det kan være en faktapåstand, noe du tror er sant men ikke kan bevise, eller en rent subjektiv vurdering. Alt det er helt fint.

I en diskusjon, så svarer folk på det du sier. Hvis det er en faktaopplysninger de tviler på, så ber de kanskje om kilder. Er det en personlig mening, så lurer de kanskje på hvorfor du tror det er sånn, eller de poengterer at de mener noe annet enn deg. Vanligvis svarer man da med en tankerekke eller noen argumenter, fordi man ønsker at andre skal forstå hvordan man tenker.

Men det gjør ikke du! Du bare insisterer på at det er din mening, noe som er himmelropende åpenlyst. Du forsvarer ikke den meningen, for det vil du ikke. Du bryr deg ikke om hva vi mener om meningen din, du er ikke interessert i å høre våre meninger, det spiller ingen rolle for deg om vi overhodet forstår hva du snakker om. Du har nemlig rett til å ha din mening helt i fred, og ingen skal komme her og nekte deg det! Og det har du selvsagt rett til, men da må man jo spørre seg: Hva i helsiken gjør du på et diskusjonsforum?

Til slutt et pro tip når du skal si beklager (noe jeg håper du ikke gjør flere ganger i denne tråden): Ikke beklag hva andre føler. Beklag hva du gjør, eller la være.
Sist endret av *pi; 7. januar 2021 kl. 17:35.