View Single Post
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Jeg synes at det er litt mye fokus på sex og kropp i media. Sex er bra, artig og sunt, men hvorfor må alt være så oversaturated med det? En blir så desensitized og nærmest lei av det.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp det da, det er så mye fokus på seksualisert kropp, at folk (inkluder flere her) ikke ser ut til å evne å se på kropp på en ikke-seksualisert måte. Kaka tok jo han som insisterer på at det er pedofili som ligger bak, muligens overgått av frykten for tillært homofili. Jeg synes folk reagerer med mye mer moralsk indignasjon naturlig kropp enn på den åpenbare seksualiseringen og utseendefokuset hele samfunnet er gjennomsyret av.

Jeg tror fireåringer har et mye mer naturlig forhold til den kroppsdelen enn mange voksne tydeligvis har. Det synes jeg de skal få lov å ha. Ingen barn har gått til skolealder uten å lure på hvordan babyer kommer inn i og ut av magen, så det burde faktisk ikke være noen som begynte på skolen uten å ha fått et saklig svar på det. Å lære dem fra starten av at dette er ting man ikke snakker om og spør om, fordi det er flaut, ekkelt eller skittent, det tror jeg er særdeles uheldig både når de skal utvikle en sunn seksualitet og hvis de gud forby opplever noe de burde fortelle en voksen om.
Sist endret av *pi; 7. januar 2021 kl. 17:15.