View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
(Jeg vet at dette allerede har blitt besvart, men det er vanskelig å la være å kommentere.)

Sitat av celtseus Vis innlegg
Du hadde gått helt bananas og kastet deg flyvende over han for å forhindre at han så noe når du ikke engang hadde noe å skjule altså? Spess!
Vis hele sitatet...
For det første: dette er en såpass søkt formulering at jeg ikke vet helt hvor jeg skal begynne. Ingenting i posten du siterer kan tolkes i den retningen. Det er ikke engang en stråmann - stråmenn er som regel sakligere og nærmere en ærlig versjon av argumentet den skal forestille.

For det andre har du hoppet over et ganske viktig poeng i selve premisset: det er ikke greit å åpne andres meldinger. Hvis noen gjør det, er man i sin fulle rett til å lure på hva faen de driver med - uavhengig av om man har noe å skjule eller ikke. Det er et spørsmål om prinsipper.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Du må være et unntak som syntes hemmelighold er normalen,
Vis hele sitatet...
Å kalle grunnleggende privatliv for "hemmelighold" virker en tanke uredelig - og grunnleggende privatliv er helt enkelt og greit det som beskrives her: det du siterer var i seg selv et svar på at du oppfordrer til å åpne andres meldinger uten lov.

Sitat av celtseus Vis innlegg
og som ikke respekterer partner nok til at han kan få se om det hjelper den vonde usikkerheten hans og kan hjelpe med å avkrefte mistankene som bare ødelegger forholdet om hemmeligholdet fortsetter.
Vis hele sitatet...
Å si ifra seg retten til grunnleggende privatliv er ikke helt vanlig, eller naturlig å forvente. Å fremstille det som vanlig "respekt" for partneren er totalt på viddene.
Dessuten er ikke usikkerhet automatisk motpartens feil, problem eller ansvar. Jeg skal ikke leke Dr. Phil, men ser helt ærlig ikke noe stort håp hvis "vis meg meldingene dine" er den foreslåtte fiksen, for ikke å nevne regelrett snoking.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Du hadde 100% ikke funnet deg i at typen din gjorde det samme, møtte en ny søt dame han fikk god kontakt med og utveksla snap, gjemte henne for deg og gjemte deg for henne, snappa hver dag og prøvde å skjule det for deg ved å endre navnet hennes til et guttenavn og på den måten prøve å gi uttrykk for at det bare er en kompis eller kollega han snapper med og ikke en dame han chatter med i skjul hver dag. Den som ikke reagerer på det er naiv as f..
Vis hele sitatet...
Jeg tror de fleste allerede har sagt seg enig i at det er ganske uheldig oppførsel fra hennes side - men sammenhengen mellom dette og resten av det du skriver (som handler mye mer om generaliteter) er ikke så klar. Dette er helt klart et spesielt tilfelle.