View Single Post
Sitat av robhol Vis innlegg
Man har kanskje ikke det, men jeg har ~uendelig mye mer sympati for OPs problemstilling enn disse folkene.

Det har skjedd litt for ofte at jeg finner en eller annen konspitard, klimanekter, trumpsupporter el. som slenger ut en eller annen retard-påstand som den ytterste selvfølge, og så avfeier selv den minste innvending (der man oppfatter selv enkle spørsmål som innvendinger) med "nei, vil ikke". Da er det ikke snakk om noen gyldig grunn til å ville unngå diskusjon, det er bare at man ikke gidder å forsvare sitt eget oppgulp - muligens fordi man vet nøyaktig hvor umulig dét ville vært.
Vis hele sitatet...
Hvis de først belærer deg om et tema og du kommer med en innvending, og de deretter reagerer sånn, så er det bare å ta en mic drop og innkassere seieren. Det er vel mer en retrett med halen mellom beina enn en hersketeknikk?

Det er vel det med at "om man påpeker feilen vil en virke kverulerende" jeg tenker på når jeg stiller spørsmål ved om det ikke er litt kverulerende å skulle påpeke andres feil hvis de ikke er interessert i å diskutere saken med deg. Men for all del, det kommer jo an på situasjonen.

Jeg kan godt se for meg i et forhold f eks at det kan være en hersketeknikk å proklamere ett eller annet om hvordan man føler rundt noe, og når den andre skal fortelle hva hen føler så gidder man plutselig ikke å diskutere lenger. Det høres ufordragelig ut. Litt som hun der "ja, ja, ikke start en krangel om det da, herreguuuuud" i parterapi.