View Single Post
Hei,

jeg har valgt verdens dummeste tidspunkt å begynne å trene på hjemme - midt i en pandemi når alle andre skal gjøre det samme...

Har bestilt meg en vektstang, benk og squatstativ på nett men ingen butikker har inne vektskiver....

Ser på finn og det er jo rene ranet.

Det billigste jeg finner i nærheten for olympiske vektskiver er 4500.- for 90 kg (2x 10kg, 2x 15kg, 2x 20kg).... Får kanskje prutet litt på det, men det er nok ikke snakk om mange kronene. Jeg trenger jo også mindre skiver (2,5 og 5 kg), og da må jeg nok legge på rundt 2000.- om jeg skal kjøpe disse brukt; altså er jeg oppe på 6500.- allerede...

Det gir en ganske dårlig smak i munnen når man ser at samme skiver (130kg) selges nye til 3800.- på nett med levering om en måned:

https://www.sportsmaster.no/frivekte...0kg-vektskiver

Er det bare å bite i det sure eplet og innse at man taper en haug med penger på å handle? Når ting har normalisert seg etter kovid vil jeg jo sannsynligvis slite med å selge skivene brukt for en fjerdedel av prisen når jeg skal kvitte meg med dem i fremtiden)....

Noen som har noen gode tips eller anbefalinger? Andre steder å få tak i rimeligere vektskiver nå? Eller kanskje jeg skal tre noen kettlebells på hver side av stanga, stripse fast og trene med liten vektvariasjon en måneds tid frem til jeg får platene til rimeligere pris?