View Single Post
KasperAG's Avatar
Trådstarter
105
Sitat av Dr.PsyceliumX Vis innlegg
Tusen takk for at du opprettet denne tråden Det er lenge siden jeg har grått av glede for noen sånn! Dette var skikkelig deilig og inspirerende lesning
Vis hele sitatet...
Tusen takk for rørende fin tilbakemelding - den gikk rett i hjertet mitt. I det store og hele føler jeg at alle i hele verden ønsker meg alt godt for tiden. Tenkte på det sist uke da jeg gikk nedover gaten og noen kikket på meg. "De synes sikkert jeg ser ut som en fin fyr", tenkte jeg. Før MD hadde jeg garantert tenkt "Hva faen stirrer de idiotene på, nå bli det sikkert bråk". For å parafrasere Anne Grethe Preus: Noen ganger er en mikrodose nok.

Dag 19. Dagen har vært som alle andre, fin og har fått gjort mye nyttig. Kostholdet endret seg merbart til det sunnere og mer fornuftige etter oppstart av MD. Til forskjell fra utallige andre perioder i livet har jeg klart å fortsette å spise sunt, istedet for å starte opp en endringsprosess som var noen dager før jeg havner tilbake i usunne mønstre.

I tillegg har jeg, etter en del research, begynt å putte i meg en hel del naturlige ting som alle skal ha en tydelig effekt på hjernehelsen (som jeg har skrevet tidligere har den vært skrall). Valnøtter, blåbær, gurkemeie, kokosnøtt-olje, rødbeter, avocado, brokkoli, laks, B6-9-12-vitaminer, D-vitamin, linfrø, chiafrø, egg, fullkorn istedet for vanlig, mandler, hasselnøtter, paranøtter, bringebær og maca-pulver har blitt en del av kostholdet, det meste av det daglig. Så, om noen av dere er på jakt etter naturlig ernæring som skal være postiv for hjernehelsen kan jeg anbefale dette. Jeg tror det er en viktig bidragsyter i min nye hverdag. Og er du hypp på godsaker er mørk sjokolade (minst 70% kakao) også anbefalt for hjernehelsen. Takk igjen for alle meldinger på PM og her - noterer meg at FreakForum er sterkt misforstått og undervurdert av den jevne befolkningen.
Sist endret av KasperAG; 4. mai 2020 kl. 16:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.