View Single Post
Min siste opplevelse med Posten:

Hadde bestilt en pakke fra USA. Med ekspress levering.

Pakken ble innlevert til det lokale postkontoret, ca 3 timer utenfor New York.
Innen 12 timer så var pakken kommet til NY, sortert og alt slikt og videresendt med første fly som gikk over havet.
Ca 24 timer senere (pga tidsforskjeller og slikt), så ankommer pakken Gardermoen. Alt går raskt og smertefritt der også, og 3 timer senere så er den kommet seg igjennom tollen, og Posten overtar pakken.

Totalt brukte da altså pakken under 48 timer på å komme seg fra en bygd utenfor NY, og helt til Posten Norge sine hender på Gardermoen, dette da på en tirsdag kveld.
Onsdag morgen, regner jeg med at pakken skal bli videresendt til Oslo, for å sorteres der. Men neida. Den ligger fortsatt på Gardermoen, og blir liggende der helt til torsdag ettermiddag. Og ankommer ikke Oslo før torsdag kveld.
Fredags morgen skjer det heller ingenting. Den ligger fortsatt i Oslo, og blir liggende der helt til MANDAG.
Når mandag kommer, så ser jeg at den har blitt videresendt fra Oslo. Etter noen timer, så kommer det opp på sporingen at pakken har blitt forsøkt levert på min dør, men ingen var tilstedet. Dette er jo hyggelig, siden pakken ALDRI ble bestilt som levering på døren. (Om det da ikke var inkludert i ekspress leveringen da, det vites ikke).

Med vell og viten om det, så drar jeg til det lokale postkontoret etter jobben, for å håpe på at pakken har kommet inn der. Etter mye om og men, ca 2 timers venting, så klarer de å lokalisere pakken. Og jeg glad og lykkelig endelig får pakken min.
Jeg bor da 20 minutter kjøring fra Gardermoen, og 1 time fra Oslo. Men enda så klarte Posten å bruke 6 hele dager på å levere en pakke med ekspress.
Den BURDE vært levert på onsdagen, senest torsdagen. Men siden sorteringen tok så lang tid, så burde den blitt sendt til det lokale postkontoret på lørdagen, slik at jeg kunne hente den der. (De tilbyr jo ikke levering på dør på lørdager så).
Og om den ikke ble hentet, så kunne de forsøkt å kjøre den ut på mandagen til meg istedet.


Imponerende stykke arbeid utført av Posten i allefall. Som klarer å bruke hele 3 ganger lengre tid på å levere en pakke til mottaker 2-6 mil unna. Enn det pakken brukte på å komme seg fra en liten bygd, 3 timer utenfor NY, igjennom sorteringen der, og med fly over havet og igjennom toll-klareringen her i landet.