View Single Post
Jeg har full forståelse for at Posten kanskje ikke har mulighet til å levere en pakke i tide, og det gjør meg absolutt ingen verdens ting. Så lenge de bare gir beskjed om forsinkelsen og en kort begrunnelse.

Jeg hadde en plagsom hendelse for et par uker tilbake, hvor jeg bestilte 'hjemlevering' av en pakke, som da skulle bli levert mellom 17:00 og 21:00, med en telefon mellom en halvtime til en time før leveranse. Jeg satt hjemme hele kvelden og ventet på pakken, men ingenting skjedde. Dagen etterpå ser jeg de har prøvd å utlevere pakken til meg på postnummer 0230 (noe i den duren, det var ihvertfall postsentralen i Oslo). Ikke rart de ikke fikk utlevert den, da jeg ikke bor der. Dette var oppført 21:52 på kvelden (godt over tidsrommet for levering).

Dagen etterpå er jeg flink og ringer inn klokken 09:00, for å se om det skjedde en feil, og om de får levert det den dagen. Damen gir meg et nummer jeg kan ringe for å komme i kontakt med sjåførene, siden hun ikke kommer igjennom da linjen er opptatt. Hun gidder da altså ikke å prøve igjen senere, gjøre jobben sin, og så gi meg beskjed.
Greit nok, og jeg prøver et par ganger utpå dagen uten hell.
Jeg ringer tilbake til kundeservice rundt klokken tolv, og kjører samme regle om at pakken ikke ble levert, og at jeg ønsker den levert den dagen her. Hun sier hun sjekker opp i saken, og ringer meg senere.

Klokken 15:00 får jeg en telefon der de sier at de ikke kan utlevere pakken, da jeg gav beskjed for sent (?), sjåførene reiser nemmelig ut klokken 16:00. Jeg spør pent om de kan levere pakken dagen etter, men det kunne de ikke love.

Jeg har nå kranglet med de i en tre ukers tid, og fikk endelig et julekort med en unnskyldning og et par frimerkehefter.
Posten i seg selv er greit, men med så mange håpløse ansatte og dårlig kvalitetskontroll funker selskapet svært dårlig. Kommunikasjonen innad er horribel, og svært mange gidder ikke å gjøre jobben de får betalt for å gjøre. Det er alltid enklere å dytte skylden over på noen andre.

Legger til at det kan være lurt å holde seg saklig, høflig og seriøs når man henvender seg til Posten for klager. Trolig hjelper det ikke saken din, men når saken blir dyttet litt oppover ovenfor kundeservicenivå, er det lett å se at det ikke er kunden som har skylden.