View Single Post
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
35
Hei freaks.

Jeg ble for drøyt en uke siden stoppet av politiet. Det ble tatt promilletest og den var grei. Da de kom tilbake med førerkortet fortalte de at jeg så veldig nervøs ut, så de mistenkte jeg var påvirket, så klart.

Fra der ble det tatt litt diverse tester med penn og lommelykt, fikk ingen spesiell kommentar på akkurat det, men de besluttet med at jeg skulle til legevakten for blod og urinprøve.

På legevakten tok jeg blodprøve, deretter edruelighetstest fra legen, som gikk veldig fint. De hadde fått telefon fra en jurist om at jeg måtte ta urinprøve - som tok lang tid og til slutt måtte vi til politistasjonen for å ta urinprøven.
Her ble telefonen min beslaglagt, samt førerkortet. Her fikk jeg beskjed at jurist hadde avgjort at det skulle være beslaglagt.

Jeg fikk snakket med advokat før avhøret, fortalte jeg røyket sist på fredags kveld, men har dog røyket tidligere enn det, så jeg fortalte at det forundrer meg ikke om at det vises noe på prøvene. Advokaten ba meg å IKKE erkjenne bruk eller kjøring i beruset tilstand (noe som jeg heller ikke var)

I avhøret fortalte jeg at jeg hadde vært ute på fylla, uheldig å bommet en sigg som var mer enn bare tobakk i. Jeg erkjente ikke bruk for dette.

Dette var veldig greie politifolk, merket de tok noen manipuleringstaktikker så klart, men de var ellers OK å ha med å gjøre.

Jeg fikk tilbake telefonen og bankkortet, men de fortalte de må vente på svar fra urinprøven før de kan vurdere om jeg får den tilbake.

Hvordan tror dere dette blir å gå, og eventuelt hvor lang tid det går før jeg får svar angående saken?
Sist endret av mentalmelt; 20. september 2020 kl. 14:11. Grunn: By request