View Single Post
Sitat av Deezire Vis innlegg
Min opplevelse av kulturell appropriasjon og identitetspolitikk er at det eksisterer for det meste i en veldig høylytt gruppe mennesker som søker å finne sin plass i samfunnet. Og med fare for å bare avfeie det som unge mennesker som bare ønsker å bli sett så tror jeg løsningen ofte er å ikke engasjere seg så veldig. Gi det tid og plass så vil gjerne folk se kompleksiteten av det de forfekter som selvfølgeligheter og roe ned retorikken betydelig.
Vis hele sitatet...
Veldig enig. Det virker som internett har noen uheldige bieffekter, som her hvor plutselig "folk med krøller" blir definert som en egen gruppe. Splitt og hersk? Kulturutveksling har da funnet sted siden tidenes morgen. Jeg ser på dette hovedsakelig som et internett-problem, gjerne med opprinnelse i virkelige problemer tilbake i tid. En kombinasjon av stort ytringsrom med lav terskel og en haug med økonomisk motiverte aktører (NRK her) i bakkant som skaper kunstige konflikter og skillelinjer bidrar ikke positivt for økt toleranse. Dette reflekterer også Dodechas erfaringer i virkeligheten, som har vært positive. Folk med sterke meninger på nettet er en jævlig irriterende, høylytt minoritet som ofte sparker bein på sin egen sak ved å være ekstremt binære og idealistiske. Må være kjipt å være så lettkrenka at dette blir noe man baserer hele identiteten sin på.