View Single Post
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det er mulig jeg formulerte meg litt dårlig. Så jeg skal prøve igjen.

Mitt første innlegg var at jeg siterte en som mener at narkotika kommer før husly, selv med 17-19k inn på konto.

Har man relativt lite å rutte med, så må mat og husly komme før narkotika, Basta.

Jeg tror det fortsatt er noen hjerneceller igjen på selv de mest avhengige sprøytenarkomane.

Og grunnen til at jeg gidder å begynne denne diskusjonen er er fordi jeg har vært tidligere rusavhengig, og sprakk nå sist i 2022.

Mat først, husly nummer to, og dop nummer 3. Så kan det sosiale og hobbier komme på nummer 4, 5 osv.
Vis hele sitatet...
Har vært heroinist i 15 år. Jeg har bodd på gata. Og jeg kan si med stor sikkerhet at for de fleste kommer narkotika før både mat og husly og alt. Har man ikke narkotika til å holde seg frisk er ikke mat noe vits i likevel da man ikke får det i seg. Ofte bruker man 1000-2000kr eller mer om dagen. Og med kjapp hoderegning forstår man fort at man ikke har råd til noe annet. Mat stjeler man, husly er noe man må betale for hvis man ikke vil bo på steder man må komme hver kveld så kaaansje det er plass der, ofte er det fullt og da må man finne en annen løsning. Som regel når man kommer til dette punktet er venner ikke noe man lengre har siden man mest sannsynlig har jagd de vekk med å være narkoman.

Det går ganske bra med meg nå. Jeg har kommunal bolig og er relativt rusfri. Det vanskeligste er ikke å slutte. Det er fort gjort å komme seg på en blå kors avgiftningsplass. Problemet er hva man gjør videre. Det vanskeligste ved å avruse seg er å ikke begynne å ruse seg igjen.
Sist endret av Sondre; 19. mars 2022 kl. 14:48.