View Single Post
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det er mulig jeg formulerte meg litt dårlig. Så jeg skal prøve igjen.

Mitt første innlegg var at jeg siterte en som mener at narkotika kommer før husly, selv med 17-19k inn på konto.

Har man relativt lite å rutte med, så må mat og husly komme før narkotika, Basta.

Jeg tror det fortsatt er noen hjerneceller igjen på selv de mest avhengige sprøytenarkomane.

Og grunnen til at jeg gidder å begynne denne diskusjonen er er fordi jeg har vært tidligere rusavhengig, og sprakk nå sist i 2022.

Mat først, husly nummer to, og dop nummer 3. Så kan det sosiale og hobbier komme på nummer 4, 5 osv.
Vis hele sitatet...
Men poenget er at det er en sykdom. Det fører til at man havner i en spiral med selvdestruktivitet der regninger, personlig helse og hygiene og egentlig alt kommer i andre rekke fordi rusen ramponerer enhver mulighet til rasjonell tenking. Du har vært avhengig selv og det har og forsåvidt er til en viss grad jeg og, og det er fortsatt ganger jeg blir overrasket over hvordan man klarer å rote til ting og lage seg selv grunner til hvorfor man kan gjøre ditt eller datt selv om det egentlig er helt på trynet.

Jeg har vært heldig og ikke havnet i ordentlig økonomisk trøbbel, ikke vært hjemløs og har foreldre som støtter meg og hjelper meg samt en skikkelig streit og utrolig god venninne som er der for meg. LAR har vært ganske flinke og hørt på meg samt at jeg har en veldig ålreit fastlege. Det kunne vært verre og uten det jeg nevnte nå så hadde jeg nok vært død.

På mange måter kan man argumentere for at de som sliter med avhengighet er beinharde hardtarbeidende mennesker som har falt utenfor av ymse grunner. Det finnes ikke mange late junkier foråsiresånn. Alt vi/de trenger er skikkelige hjelpetilbud som forhåpentligvis er på vei nå.

Just say no….så enkelt er det ikke