View Single Post
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Altså, jeg er ikke fryktelig uenig i det meste du sier, men "forskjellen er kun geografi" er villt å si om militærøvelser. "En militærøvelse" en annen geografisk plass kalles tross alt invasjon..
Det sagt tenker jeg Putin har mest å vinne på å la vesten rope ulv ulv. Russere er ikke gira på krig..
Vis hele sitatet...
Litt usikker på om vi snakker om det samme her nå? Har ikke finstudert denne øvelsen og har derfor heller ikke fått med meg at dette er noe invasjon over grenser/territorie annet enn mediaskapt uro. Øvelsen er varslet på forhånd og forsvaret følger med. Russerne gjør det de har rett til at øvelsen trekker vest i barents er ikke nødvendigvis noen invasjon. Hadde det vært det trur jeg det hadde vært på nyhetene. Dette er litt business as usual men klart med litt ekstra spenning knyttet til Ukraina osv.

En uke siden:
Russia activates aviation danger alert north of Norway in days of high tensions

Et par dager senere:Russia issues largest ever warning zone in Norwegian part of the Barents Sea
Sist endret av Dough; 21. februar 2022 kl. 00:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.